گروه انتشاراتی ققنوس | عرضه «راز و رمز مذاکره» در کتابفروشی‌ها
 

عرضه «راز و رمز مذاکره» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «راز و رمز مذاکره؛ دستورالعمل روانشناسی تعهد» نوشته داوید بیتون و استفان لُکر به‌تازگی با ترجمه مازیار شیرازی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کتاب «راز و رمز آماده‌سازی ذهنی» نوشته سباستین توماس و «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستف ژانر ژازله دو کتاب دیگری هستند که این‌ناشر به‌تازگی ترجمه‌شان را در گروه کتاب‌های روانشناسی موفقیت منتشر کرده است.

نسخه اصلی «راز و رمز مذاکره» سال ۲۰۱۵ به چاپ رسیده است. نویسنده این‌کتاب تلاش کرده‌اند نمونه‌ها و تمرینات مختلفی ارائه کنند که راهکاری واقعی پیش پای مخاطبشان بگذارند و یاری‌اش کنند بتواند به شیوه‌ای درست خواسته‌های خود را مطرح کند. هدف دیگر مولفان «راز و رمز مذاکره» از نوشتن آن، نشان‌دادن راه دستیابی به طرح خواسته‌ها و رسیدن به موفقیت در این‌راه است.

این‌کتاب هم مانند دو کتاب نامبرده دیگر، فصولی دارد که به بخش‌های «کلیدهای تغییر»، «چرا باید تغییر کرد؟» و «در هر صورت تلاشتان را بکنید» تقسیم می‌شوند. فصل اول کتاب، «جذب‌کردن مسئله‌ای مربوط به ذهنیت است»، فصل دوم «توسل به روان‌شناسی تعهد برای ایجاد جذب»‌ و فصل سوم هم «بخت را تماما با خود یار کنید و جذب را به دست آورید» نام دارد.

داوید بیتون و استفان لُکر می‌گویند صحبت‌کردن از نیازها و خواسته‌ها، با همسر، رئیس یا فرزندان، خیلی‌وقت‌ها برای ما آسان نیست و اغلب پیش آمده که به‌سختی درباره تقاضایی مثل افزایش حقوق یا مرتب کردن اتاق یا برنامه‌ریزی در مورد سفری خانوادگی به توافق مناسبی رسیده باشیم یا طرف مقابلمان را قانع کنیم.

اگر هم در نهایت خواسته خود را مطرح کرده‌ایم و با مخالفت رو به رو شده‌ایم، دو واکنش نشان داده‌ایم؛ یا به حالتی تهاجمی تلاش کرده‌ایم فرد را قانع کنیم، و یا با فریب دادن، او را در مسیر خواست خود بکشانیم. برای دوری از این واکنش‌های باید تلاش کرد راه سوم را به کار بست؛ راهی که نخستین گام آن تغییر ذهنیت خود و دیگری است.

«راز و رمز مذاکره» علاوه بر مباحث نظری، چند تمرین عملی هم دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «گوش‌دادن خیرخواهانه: " از خودت برایم بگو، تو برایم جالبی"»، «نسبی‌سازی "جمله جادویی"»، «تشخیص "موضع بالغ/بالغ»، «آری و ...»، «تنفس ۴-۴-۸»، «لیمو یا آگاهی از تاثیر تفکر بر بدن»، «آماده‌سازی برای تصویرسازی مثبت»، «برای کشف نیت مثبت»، «قطع صدا» و «مشاهده و بررسی».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بهترین راه پالایش خود از تمام ایده‌های دریافتی و امور ماتقدم که ممکن است پیش از صحبت در ذهن داشته باشید، این است که خودتان را از طریق تدارکات جسمی و روحی شرطی کنید. تدارک جسمی حول تنفس متمرکز می‌شود و تدارک روحی حول تصویرسازی مثبت. هدف این است که خودتان را برای زیستن در لحظه حال آماده سازید.

تمرین مدیتیشن نیز شیوه دیگری برای آماده شدن است. مدیتیشن تمرین محوری بودیسم است، اما مدیتیشن لائیک که به‌خصوص جان کابات‌زین آن را گسترش داد، شرایطی فراهم می‌کند که به حالتی از آگاهی کامل دست یابیم. این نوع مدیتیشن توجه ما را به آنچه اکنون این‌جاست، به حس‌ها و تنفسمان معطوف می‌کند و از این راه به ما امکان می‌دهد که خودمان را به لحظه حال وصل کنیم.

نخستین مرحله در جمله مقابل خلاصه می‌شود:‌ «دم فرو می‌دهم و آگاهم که چنین می‌کنم: دم بیرون می‌دهم و آگاهم که چنین می‌کنم.» هدف این است که با عطف توجه به تفکرات خود و در نتیجه فاصله گرفتن از آن‌ها، خودتان را از دست آن‌ها خلاص کنید. شما از این طریق می‌آموزید که با متمرکز کردن توجهتان بر موضوع مدیتیشن، مثلا تنفس، تفکراتتان را رصد کنید و اجازه دهید که بگذرند.

این که خود را از لحاظ روحی آماده سازیم، یعنی نگاهی جدید به رابطه داشته باشیم و نوعی سرزندگی را بازیابیم.

این‌کتاب با ۱۱۹ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

Leave your comment
Newsletter