گروه انتشاراتی ققنوس | صدای «نیایش گنجشک‌ها» در بازار نشر شنیده شد
 

صدای «نیایش گنجشک‌ها» در بازار نشر شنیده شد

نمایش خبر

.........................

خبرگزاری مهر

سه شنبه 19 اردیبهشت 1402

..........................

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «نیایش گنجشک‌ها» نوشته آرزو صالح‌نژاد به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌رمان درباره زندگی زندگی به‌نام شفا است که تلاش دارد یک‌زندگی عادی و مستقل داشته باشد اما کوشش‌هایش برای رسیدن به این‌خواسته، زیر سایه تنهایی رنگ می‌بازند.

تنهایی و انزوایی که شخصیت شفا در زمان حال دارد، ریشه در گذشته‌اش دارند و وضع امروزش باعث می‌شود بین گذشته پرماجرا و آینده مبهم و وسوسه‌کننده سرگردان باشد. شفا از گذشته و رنجی که از مرور آن می‌برد، گریزی ندارد. به آینده و عشقی که می‌تواند برایش به وجود بیاید هم بی‌اعتنا نیست و چیزی او را به جلو می‌کِشد...

رمان «نیایش گنجشک‌ها» در ۴۰ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«حوصله ندارم. الانم نمی‌خواستم جواب تلفن تو رو بدم.»

روشنا خندید و گفت: «عاشق این‌ صداقتتم!»

«البته می‌دونم هر قدر از این حس و حال لعنتی در برم، به قول خودت عین سگ دنبالم می‌آد تا یه جای ناجوری گیرم بندازه. شاید لازمه خلاف میلم براش کاری بکنم.»

«این می‌شه تمایل، دومین اصل بهبودی. یه ترازنامه بنویس. بعدش به من زنگ بزن. حواست به نشونه‌ها باشه. تو همچین شرایطی همیشه از دعا کمک می‌گیرم. قدم هفتم می‌گه: "با فروتنی از او خواستیم کمبودهای اخلاقی ما را برطرف کند."»

«والا من هر کمبود اخلاقی‌ای هم داشته باشم دلیلش زندگی غیرطبیعی‌مه.»

«می‌فهمم. فکر می‌کنی توی دنیا چندنفر هستن که شب عروسی‌شون مادرشون می‌میره؟! وقتی مادرم شب عروسی‌م سکته کرد و از سردخونه بیمارستان سر درآورد، تا ماه‌ها با عالم و آدم قهر بودم. مدام از خودم می‌پرسیدممن چه‌کار کرده‌م که مستحق همچین سرنوشت عجیبی باشم. هر کی رو نگاه می‌کردم از من خوشبخت‌تر بود. به عالم و آدم حسودی‌م می‌شد.»

«منم مدام از خودم می‌پرسم چرا هیچیِ زندگی‌م سر جای خودش نیست؟»

«از همین سوال شروع کن. بشین جوابش رو بنویس. بعد زنگ بزن بگو چی پیدا کرده‌ای. منتظر تماستم.»

«خدانگهدار.»

این‌کتاب با ۵۴۴ صفحه، شمارگان ۲۷۵ نسخه و قیمت ۳۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

Leave your comment
Newsletter