گروه انتشاراتی ققنوس | داستان‌های نویسنده مرموز در «میهمان شب»
 

داستان‌های نویسنده مرموز در «میهمان شب»

نمایش خبر

...........................

خبرگزاری صبا

چهارشنبه 29 بهمن 1399

..........................

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، مجموعه داستان «میهمان شب» نوشته ب.تراون با ترجمه منیژه عراقی‌زاد توسط انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب شد.

این کتاب شامل ۹ داستان دیگر به نام‌های «دارویی موثر»، «سلسله جبال»، «راه مال‌رو»، «در غیاب کشیش»، «درخواست شبامه»، «خدایی تازه متولد می‌شود»، «حکایت یک دوستی»، «گفتگوی بی‌ثمر» و «ماکاریو» است.

در توضیحی درباره این مجموعه داستان در قسمت پشت جلد کتاب نوشته شده است : «اغلب داستان‌های این مجموعه در مکزیک می‌گذرد. جایی که نویسنده بیشتر سال‌های زندگی ماجراجویانه و معماگونه خود را در آن گذرانده است. ب. تراون نویسنده کمتر شناخته شده در ایران، یکی از خلاق‌ترین و تواناترین راویان قرن بیستم است. او برای خلق داستان‌های این مجموعه از همه چیز الهام گرفته است، از مسائل و موضوعات پیش پا افتاده تا حقایق جاودانه.

در کنار روایت پرکشش و شسته و رفته او، آنچه آثارش را برجسته می‌سازد پرداختن به مضامین کرامت انسانی و آزادی‌های فردی در داستان‌هایش است.»

ب. تراون معتقد بوده است «نویسنده نباید زندگی‌نامه‌ای بجز کتاب‌هایش داشته باشد.» او به این جمله وفادار بوده و درباره سال‌های آغازین زندگی‌اش اطلاعاتی در دست نیست و زندگی و هویت او در هاله‌ای از ابهام است.

کتاب «میهمان شب» در نوبت چاپ اول با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان منتشر شد.

انتهای پیام/

Leave your comment
Newsletter