گروه انتشاراتی ققنوس | "برسد به دست گمشده‌ها" منتشر شد
 

"برسد به دست گمشده‌ها" منتشر شد

نمایش خبر

..........................

خبرگزاری ایلنا

سیزده فروردین 1401

..........................

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان "برسد به دست گمشده‌ها" اثر مژده الفت به همت نشر ققنوس با قیمت ۶۲ هزار تومان روانه بازار شد.

این رمان روایتی است از آسیب­‌های جنگ و تاثیرات پایان­ ناپذیر آن بر زندگی­ انسان‌­‌ها.

در بخشی از کتاب آمده است:

حکایات بسیاری درباره عبور از مرز شنیده بودم اما گزارش‌ها و آن عکس‌ها، روایت مصوری بود از مرگ سفید ۱۳ انسان ۱۳ انسان خزینه در کنار هم یا تک افتاده و دور از دیگران. تصویر روشنی از امیدهای مدفون، خاطرات یخ زده، چشمان بازمانده به سوی آسمان، دستان تهی مشت شده. تصویری دور و نزدیک، سربندها، کلاه‌ها، ژاکت‌های پوست،  شنل‌ها و پتوها نتوانسته بودند از آن ۱۳ نفر در برابر کولاک سرنوشت محافظت کنند.

انگار آن تنهای بیجان فریاد می‌زنند هر کجا بروی سرنوشت تعقیبت می‌کند و ناغافل هل‌ات می۳دهد تا زمین بخوری و استخوان‌هایت بشکند. یا پیش تر از تو می‌دود و در اولین فرصت جلو پایت چاهی حفر می‌کند تا با مخ سرنگون شوی ته چاه سرنوشت. گاهی تیر و تفنگ و بمب است گاهی برف و یخ و کولاک....

این کتاب، حکایت روزهای بعد از حملۀ عراق به ایران. روزهای وحشت از بمب و موشک و خزیدن در پناهگاه­‌ها. روزهای ویرانی ساختمان­­‌ها، کوچ­ه‌های اجباری، ترک زادگاه و رهاکردن خانه‌­­ها و خاطره­‌ها. و هم­چنین سال‌های پس از پایان جنگ. وقتی که دیگر از بمب و موشک خبری نیست، اما آثارش هنوز در جسم و جان مردم هست.

در این کتاب با ماجرای زندگی خانواده‌ای همراه می‌شویم که در کرمانشاه زندگی می‌کنند و با وقوع جنگ تحمیلی ناچار به ترک زادگاهشان می‌شوند. از دست دادن موقعیت­‌ها و امکانات زندگی و هم­چنین احساس بیگانگی در محیط جدید زمینه­­‌ساز تغییرات و بروز مشکلات می‌­شود و کم­‌کم رشتۀ پیوند میان افراد خانواده از هم گسسته می‌شود. این گسستن از یکدیگر حتی پس از پایان جنگ ادامه پیدا می‌کند و سبب ایجاد تغییرات اساسی در زندگی اعضای خانواده و حتی مهاجرت آنها به ترکیه می‌شود که این مهاجرت با ماجراهای جدیدی همراه است.

Leave your comment
Newsletter