گروه انتشاراتی ققنوس | انتشار نمایشنامه «حواستون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیدن باشه»
 

انتشار نمایشنامه «حواستون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیدن باشه»

مشاهده

 

منبع: اعتماد آنلاین

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

........................

 

 

«حواستون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ن باشه» مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های کوتاه و بلند، گاهی با طعم طنز و گاهی با چاشنی اعتراض است نوشته «ماتئی ویسنی یک» که در دو بخش داستانی و یک بخش نمایشنامه در پنج پرده نوشته شده است.

 


در بخشی از این کتاب می خوانیم: «متخصص دوره آموزش تکدی گری: خانم ها، آقایان سلام. ممنون از شما که آژانس ما رو که مفتخرم بگم تا امروز بیش از سی سال تجربه داره انتخاب کردین.

 


از این اصل شروع می کنیم که لازمه شنا یاد بگیرین قبل از این که سرنوشت شما رو تو آب بندازه، خانم ها، آقایان، به همین خاطر آژانس ما سازگار با شخصیت هرکس دوره های تکدی گری برگزار می کنه!

 


... وقتی رهگذرها قلبشونو تو جعبه کفشتون می ندازن سریع بگیرینش تو دستاتون، هدیه‌ها، برای اینکه اهداکننده‌هاشون خوشحال بشن، باید بلافاصله باز بشن». 

 


این کتاب توسط محمد تمدنی در 116 صفحه ترجمه و با قیمت 12 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 


«مائتی ویسنی یک» در سال 1956 در رومانی متولد شد، در سال 1987 با مهاجرت به فرانسه سرانجام موفق به چاپ نوشته هایش شد که در زادگاهش به رشته تحریر درآورده بود.

 


او شاعری بود که به نوشتن نمایش نامه و سپس رمان روی آورد. نمایش‌های معناگرا و انتقادی او ثمره تجربه سی و یک سال نخست زندگی اش در اختناق رژیم کمونیستی و همچنین پرو بال گرفتن در فرانسه است، همانطور که خود او می گوید: «ریشه های من در رومانی و بال هایم در فرانسه است» منتقدان نوشته‌های او را «عجیب» و «متفاوت با تمام ژانرهای موجود» توصیف کرده اند.

 


خرس‌های پاندا و تماشاچی محکوم به اعدام از جمله نمایشنامه‌های معروف او هستند.

 

 

Leave your comment
Newsletter