گروه انتشاراتی ققنوس | انتشار ترجمه کتاب تاریخ جهان بعداز جنگ جهانی دوم
 

انتشار ترجمه کتاب تاریخ جهان بعداز جنگ جهانی دوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما نشر ققنوس کتاب تاریخ جهان بعد از جنگ جهانی دوم به قلم وِین سی. مک ویلیامز و هری پیوتروفسکی با ترجمه فاطمه شاداب را منتشر و راهی بازار نشر کرده
کتاب تاریخ جهان بعد از جنگ جهانی دوم وقایع جهان را از سال ۱۹۴۵ تا اوایل سال ۲۰۱۴ دنبال می‌کند. نویسندگان این اثر جامع معتقدند بارزترین تغییر سه دهه گذشته در تاریخ جهان سرعت گرفتن روند جهانی شدن اقتصاد است. چون روابط اقتصادی بین کشور‌ها و شرکت‌ها بیش از پیش تنگاتنگ و در هم تنیده شده است.
متن کتاب با پایان جنگ جهانی دوم، عواقب آن، ریشه‌های جنگ سرد و این دوران که پس از جنگ جهانی دوم، جهان را به یک دو قطبی تبدل کرد، شروع می‌شود و تا سال ۲۰۱۴ ادامه پیدا می‌کند.
کتاب پیش رو ۵ بخش و در مجموع ۲۳ فصل را در خود جا داده است. عناوین بخش‌های اصلی کتاب به ترتیب عبارت اند از: «ریشه‌های جنگ سرد»، «ملی گرایی و پایان دوران استعمارگری»، «تحول در قدرت‌های جهانی»، «جنوب جهانی» و «ظهور چشم انداز‌های نو».
در بخش اولی کتاب، مخاطب با ۴ فصل «پایان جنگ جهانی دوم و آغاز عصر هسته ای»، «نهادینه شدن جنگ سرد»، «جنگ سرد در آسیا: تغییر صحنه درگیری» و «تقابل و همزیستی». دومین بخش کتاب هم ۴ فصل پنجم تا هشتم را با این عناوین شامل می‌شود: «استعمارزدایی در آسیا»، «استعمارزدایی در آفریقای زیر صحرا»، «استعمارزدایی در جهان عرب» و «درگیری اعراب و اسرائیل».
سومین بخش کتاب شامل ۳ فصل می‌شود که به این ترتیب اند: «جهان کمونیست بعد از استالین»، «جنگ در هندوچین» و «تنش زدایی و پایان جهان دوقطبی». چهارمین بخش هم ۵ فصل این کتاب را در خود جا داده است. این ۵ فصل هم عبارت اند از: «چالش‌های توسعه اقتصادی»، «آفریقا»، «آمریکای لاتین»، «جمهوری خلق چین و تایوان» و «شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا». فصول هفدهم تا بیست و سوم کتاب هم در بخش پنجم آن قرار دارند. عناوین این فصول هم عبارت است: «جهانی شدن اقتصاد»، «برآمدن شرق آسیا»، «روسیه: میراث امپراتوری شوروی»، «مسابقه تسلیحات هسته ای»، «ظهور اسلام سیاسی در خاورمیانه و شمال آفریقا»، «یازده سپتامبر، افغانستان و عراق» و «بهار عربی زمستان شده؟».
این کتاب با ۷۳۶ صفحه و در هزار و ۱۰۰ نسخه با قیمت ۲۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

Leave your comment
Newsletter