گروه انتشاراتی ققنوس | سنگ و سایه
 
95,000 تومان
این کتاب به سفارش شما طی 72 ساعت كاری چاپ و ارسال می شود. امكان كادوپیچ كردن و ارسال از طریق پیك برای این كتاب وجود ندارد. دانلود خلاصه کتاب

سنگ و سایه

مشخصات کتاب
نویسنده محمدرضا صفدری‌
نوبت چاپ 3
تعداد صفحات 144
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
سال نشر 1402
سال چاپ اول 1392
جایزه تقدیرشده در بخش رمان ادبیات پایداری-آذر83
نوع کاغذ تحریر
وزن 171
شابک 978-964-311-933-1
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/سنگ و سایه.PDF
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب
داستان سنگ و سایه گونه‌ای یارکشی پیش از بازی بود که از هر بازی‌ای زیباتر می‌نمود و کودک می‌خواست که بازی هرگز آغاز نشود، همچنان ایستاده باشند پشت به مهتاب، چشم به سایه‌ها که بر زمین افتاده بودند. چنین نمی‌شد. سردسته‌ها سنگ به سایۀ دلخواه خود می‌انداختند و یارگیری آغاز می‌شد. گاه پیش می‌آمد که سنگ بر سایۀ کودک می‌ماند اما او از جا تکان نمی‌خورد. دلش می‌کشید سنگ پیوسته در راه باشد و سایه در خنکای خاک مهتاب گرفته، بماند.
شیوۀ دیگر برای یارگیری، «چُرچُر، دست پُر» بود. بدین گونه که سردسته‌ها در کنار هم می‌ماندند و بچه‌ها دست به گردن هم انداخته دور می‌شدند و با هم می‌خواندند که یکی ماه باشد و دیگری ستاره، یا یکی آسمان باشد و دیگری آفتاب.
پس از اینکه «واخواندن» انجام می‌گرفت، دوتایی به سردسته‌ها نزدیک می‌شدند، می‌گفتند: «چُرچُر» سردسته‌ها می‌گفتند: «دست پُر!» می‌گفتند: «کی می‌خواهد ماه؟ کی می‌خواهد ستاره؟». (ازمقدمۀ کتاب )
نشر ققنوس از محمدرضا صفدری پیش از این کتاب «من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم» را منتشر کرد که برندۀ رمان برگزیده سال 81 منتقدان و نویسندگان مطبوعات و نیز جایزه ادبی اصفهان شد.

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
نقدهای این کتاب
خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده اند
عضویت در خبرنامه