گروه انتشاراتی ققنوس | ۱۴ مقاله درباره فلسفه اسپینوزا منتشر شد
 

۱۴ مقاله درباره فلسفه اسپینوزا منتشر شد

مشاهده خبر

 

...............................

خبرگزاری تسنیم

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

...............................

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، "قدرت اسپینوزا از کجا می‌آید؟" نوشته لویی آلتوسر، ژیل دلوز با ترجمه فواد حبیبی و امین کرمی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

 

این کتاب مجموعه‌ای است از 14 جستار به قلم فیلسوفان معاصر در خصوص فلسفه باروخ اسپینوزا، فیلسوف هلندی سده هفدهم. در این کتاب که ذیل سه بخش طراحی نقشه‌ها؛ استقرار در موضع مناسب؛ و نیروها تنظیم شده است نوشته‌هایی از کسانی همچون لویی آلتوسر، ژیل دلوز، آنتونیو نگری، پی‌یر ماشری، الکساندر ماترون، آندره توزل، امیلیا جانکوتی، وارن مونتاگ و هاسانا شارپ گردآوری شده است.

این متن‌ها از بحث درباره تاریخچه دریافت‌ها از اسپینوزا از زمان درگذشت وی تا سال‌های آغازین سده حاضر شروع می‌شود، و در ادامه به رابطه اسپینوزا با ما، زمانه حاضر و آینده می‌رسد و سرانجام با تمرکز بر اثر گران‌سنگ اسپینوزا، اخلاق، سعی در ارائه شرح‌هایی روشنگر از نیروها، تسلیحات و قدرت اسپینوزا در ساحت متافیزیک دارد. به همین دلیل از تزهای بخش نخست اخلاق در باب وجود و قدرت تا مباحث آخرین بخش آن در باب عشق جستارهایی را داریم که می‌تواند یاریگر خواننده علاقه‌مند جهت ورود به دژ ستبر یکی از بزرگترین و دشوارترین آثار فلسفی تاریخ تفکر مدرن باشد.

بازیابی مکرر: قدرت اسپینوزا از کجا می‌آید؟ می‌تواند مقدمۀ خوب و درخوری برای مجموعه مقالات دومی باشد که ذیل عنوان بارگذاری مجدد: اسپینوزا ما را به کجا خواهد برد؟ در آیندۀ نزدیک منتشر خواهد شد و بیشتر به آموزه‌ها، پیامدها و تأثیراتی می‌پردازد که فلسفۀ اسپینوزا برای تفکر و عمل در دورۀ معاصر به بار آورده است.

انتشارات ققنوس این کتاب را در 352 صفحه منتشر کرده است.

 

 

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه