گروه انتشاراتی ققنوس | ما هماهنگ شده‌ایم
 
220,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

ما هماهنگ شده‌ایم

ما هماهنگ شده‌ایم تصویری هولناک از زندگی تحت نظارت بی‌سابقۀ دولت است – و هشداری نسبت به این‌که به بهانۀ امنیت ملی چه فجایعی می‌تواند اتفاق بیفتد.
مشخصات کتاب
نویسنده کای اشتریت ماتر
مترجم مسعود یوسف حصرچین
موضوع تاریخ
نوبت چاپ 2
تعداد صفحات 392
سال نشر 1401
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
نوع کاغذ بالک
وزن 325
شابک 978-622-040-456-9
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/هماهنگ شده ایم.PDF
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

پیشرفت بی‌سابقۀ فناوری از میل چین به سرکوب حمایت می‌کند. با وجود شناسایی چهره و صدا، ردیابی با جی‌پی‌اس، داده‌های ابررایانه‌ها، شنود تمام تماس‌های تلفنی، نظارت بر استفاده از اپلیکیشن‌ها و میلیون‌ها دوربین امنیتی کیفیت بالا، شهروندان چینی نمی‌توانند چیزی را از مقامات پنهان کنند. تراکنش‌های تجاری، شامل تحویل غذا و خریدهای آنلاین، همراه با اطلاعات زیست‌سنجی و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در پایگاه‌ داده‌های بزرگی ذخیره می‌شوند. دوربین‌ها (چنان پیشرفته‌اند که می‌توانند فردی را در میان جمعیت 60,000 نفری ورزشگاه شناسایی کنند) با اسکن چهره و شیوه‌های راه رفتن، تک‌تک افراد را دنبال می‌کنند. در سامانۀ اعتبار اجتماعی جدید، به هر شهروند برای رفتار خوبش امتیازی می‌دهند؛ کسانی که نمرۀ بدی بگیرند، ممکن است از خرید بلیت هواپیما یا قطار تندرو و استخدام در شغل‌های به‌خصوص یا ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس خوب منع شوند.

تمامیت‌خواهی دیجیتال نه‌فقط به کمک شرکت‌های خصوصی چینی، بلکه با همدستی دولت‌ها و شرکت‌های غربی که مشتاق دسترسی به بازار عظیم چین هستند محقق شده است. در حالی که دولت‌ها دربارۀ جنگ‌های تجاری و تعرفه‌ها بحث می‌کنند، حزب کمونیست چین بر تلاش‌هایش برای صادرات فناوری نظارتی به خارج از کشور – از جمله ایالات متحده – می‌افزایند.

 

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
برچسب های کتاب
عضویت در خبرنامه