گروه انتشاراتی ققنوس | ​قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک؟
 

​قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک؟

مشاهده

 

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

...........................

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) رمان «قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک؟» نوشته راضیه مهدی‌زاده به تازگي از نشر هيلا روانه بازار شده است. این رمان در ۱۴ فصل نوشته شده است و  داستان زندگی زن جوانی است که از ایران تا آمریکا کشیده می‌شود. 
 

عناوین فصول این رمان به ترتیب عبارت‌اند از:«چشماتو ببند، بعدش بهشته»، «کافه‌های بی‌قرار قاره‌های دور»، «خانه نیستم، برگشتم تماس می‌گیرم»، «قم رو بیشتر دوست‌داری یا نیویورک؟»، «بوی کتلت در عید شکرگزاری»، «پوریا و پریا»، «چشم‌های مامی»، «زن در میدان زمان»، «راز بهار نارنج»، «رودخانه هادسون و ماهی‌های نورانی‌اش»، «قطار لرزان»، «دودنیایی‌ها»، «راز فارسی من و مام هالیما» و «بگو دلت هوای نان تازه کرده».

 بخشي از رمان: «به اتاقم می‌روم. پیراهن کوتاه را درمی‌آورم و پیراهن بلند گلدار مادر را که انگار منشأ همه عطر کتلت است می‌پوشم. وارد آشپزخانه می‌شوم، سیب‌زمینی را رنده می‌کنم و یخ گوشت چرخ‌کرده را باز می‌کنم. نمک و فلفل و دو تخم‌مرغ به مواد اضافه می‌کنم و همش می‌زنم. مایه کتلت را در دستم گرد می‌کنم و داخل ماهیتابه می‌گذارم. با طلایی‌شدن سیب‌زمینی‌ها و صدای روغن داغ، مادر در من زنده می‌شود. بوی کتلت و خاطره‌های تا ابد آشنا و زنده در سلول‌های بدنم می‌پیچد. کتلت‌ها را که برمی‌گردانم، ادامه مادر می‌شوم، ادامه آن روزهایی می‌شوم که هیچ‌کس گم نشده بود، ادامه خانه‌ای می‌شوم که معنایش در کنار هم بودن بود. زیر گاز را کم می‌کنم تا کتلت‌ها آرام‌ آرام بپزند.
با پیراهن بلند و گلدار مادر که در تارو پودش بوی کتلت‌های سال‌های دور پیچیده است به سمت کفش‌ها می‌روم و کفش اسپرتم را از کنار کفش پاشنه بلند برمی‌دارم. موقع خارج شدن از خانه و بستن در، نگاهی به تمام اضلاع خانه و اتاق‌ها و دیوارها و پنجره‌ها می‌اندازم. در خانه را می‌بندم و به سمت درخت دوردست کنار درایچه می‌دوم.»

راضيه مهدي‌زاده، لیسانس فلسفه از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مطالعات سینمایی از دانشگاه هنر تهران گرفته است و دوره‌های نوشتن خلاقانه و آموزش‌های هنری مرتبط را در نيويورك می‌گذراند. مجموعه داستان كوتاه «موخوره» و «یک کیلو ماه» از اين نويسنده منتشر شده است.
 
کتاب «قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک؟» اثر راضیه مهدی‌زاده در 150 صفحه با شمارگان 660 نسخه به بهای 15هزار تومان از سوی انتشارات هیلا راهی بازار کتاب شد.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه