عکسهای فوری مجموعهای از تصاویر تکچهرههاست که در یک کادر و در یک لحظه و بر یک زمینه ثابت شدهاند. برداشتهایی که سهیلا بسکی نویسنده و مترجم معاصر ایران آنها را در این کتاب گرد هم آورده تا خواننده را با ثبت آنی و لحظهای از دقایق ماندگار این مکانها آشنا کند. در ثبت لحظههای یک گلفروشی در امامزاده عبدالله «بسکی» نمونه کارتهای یک گلفروشی را چنین به تصویر میکشد: در حسرت مادر، رفیق بی کلک مادر، مادر مرا ببخش و شاه بیت آن «دختری گفت پدر امروز – مدرسه حال دیگر داشت – امروز روز مادر بود – خوش به حال کسی که مادر داشت.» یا برداشت نویسنده از میدان انقلاب در سالها قبل: «وقتی از میدان انقلاب رو به جنوب آن میروید شیب را زیر پاهای خود احساس میکنید، و پیش رو، هم در سطح و هم در ارتفاع، ساختمانها کوتاهتر و ناهموارتر میشوند. پایینتر در میدان قزوین ازدحام مردان جوانی که اورکت و شلوار نظامی به تن دارند و صبح جمعه برای معامله خردهریزهایی که معلوم نیست از کجا به دست آمده، سر در هم فرو برده و به هم فشرده ایستادهاند، رنگ سبز کدری بر میدان خاکیرنگ میپاشد و ... .»در کتاب عکسهای فوری خواننده با چهرههایی مواجه میشود که نویسنده آنها را در لحظهها نگاه داشته است: تصویرهای جمعی با چهرههایی که دیگر نیستند، گاهی نیز فقط طبیعت و منظره را مشاهده میکنید و گاهی چهره یک آدم که جزئی از زمینه طبیعت است.همچنین مکانهایی چون بازار تهران، خیابان منوچهری، میدان راهآهن، میدان ولیعصر، انستیتو پاستور، بازار ارز، باجه بلیت فروشی و ... از جمله اماکنی است که نویسنده سعی کرده با برشهای کوتاه تصویری خواننده را با واقعیتهای تهران آشنا کند.«سهیلا بسکی» فارغ التحصیل مدرسه عالی مدیریت گیلان تا کنون داستان بلند «در محاق»، رمانهای «گذشتهای هست که نمیگذرد»، «ذره» و ... و نیز ترجمه «زندگینامه ویرجینیا وولف» نوشته «کوئنتین بل» و دیگر مقالات ادبی گوناگون را منتشر کرده است. مجموعه داستان «پارهکوچک» این نویسنده در سال 1381 برنده جایزه گلشیری شد و نیز در سال 1385 مجموعهای دیگر با نام «بیبی پیک» نامزد همین جایزه گردید.