گروه انتشاراتی ققنوس | «عاشقانه‌ای در منهتن» با هفت داستان کوتاه
 

«عاشقانه‌ای در منهتن» با هفت داستان کوتاه

نمایش خبر

.......................

خبرگزاری صبا

پنجشنبه 12 فروردین 1400

.......................

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «عاشقانه‌ای در منهتن» نوشته جویس کرول اوتس با ترجمه مهری شرفی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسید.

«عاشقانه‌ای در منهتن» مجموعه‌ای است از هفت داستان کوتاه از جویس کرول اوتس نویسنده معاصر آمریکایی. اوتس در این داستان‌ها نه‌تنها به کندوکاو و نمایاندن پلیدی‌های درون انسان‌ می‌پردازد بلکه احساسات زیبا و پاکی‌های نهاد وی را نیز جلوه‌گر می‌کند.

او خواننده را در پی زنی پیمان‌شکن تا پایان داستان می‌کشاند و در نهایت با پایانی غیرمنتظره او را رودررو می‌کند. از ناتوانی سالمندی و شور جوانی تصویری متفاوت ارایه می‌کند و پنجره‌ای برای نگاهی گذرا ولی ژرف به جامعه آمریکایی می‌گشاید.

در این مجموعه، هر یک از داستان‌ها در اوج سادگی با نگاهی نو روایت می‌شوند و همگی سرشار از عواطف انسانی‌اند. همچنین روایت پرکشش یاس‌ها و شقاوت‌های آدمی در عین دلرحمی‌اش و مجموعه پارادوکس‌هایی که با آن رودرروییم بر جذابیت این مجموعه داستانی افزوده است.

عناوین داستان‌های این‌کتاب به‌ترتیب عبارتند از «عاشقانه‌ای در منهتن»، «پیمان‌شکن»، «اوسِیبل»، «پنهانی، خاموش»، «قتل شبه عمد»، «روسری» و «نگرانت بودیم».

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم: «از این رو درک متزلزلش از بزرگسالی جدا تعادل نداشت: نه فقط تصورش از بدنش (…)، از آن مهم‌تر هویت اجتماعی او بود. مادرش لحظه‌ای با او مثل بچه کوچولوها رفتار می‌کرد و کوچولوی من و پسر کوچولویم خطابش می‌کرد و لحظه بعد، ناراحت و ملامت‌گر، متهمش می‌کرد که او هم مثل پدرش نمی‌تواند نسبت به مادرش مسئولیت اخلاقی داشته باشد.

این مسئولیت اخلاقی کوله‌باری پر از سنگ بود. اولین چیز لعنتی‌ای بود که هر روز صبح حتی قبل از آنکه پاهایش را از روی تخت زمین بگذارد سنگینی‌اش را احساس می‌کرد.»

کتاب «عاشقانه‌ای در منهتن» در ۱۶۰ صفحه با قیمت ۲۵۰۰۰ تومان در نوبت چاپ اول روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه