گروه انتشاراتی ققنوس | راز «گره‌گشایی از اضطراب» در کتاب‌فروشی‌ها عرضه می‌شود
 

راز «گره‌گشایی از اضطراب» در کتاب‌فروشی‌ها عرضه می‌شود

نمایش خبر

...........................

خبرگزاری ایرنا

شنبه 13 شهریور 1402

..........................

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب گره‌گشایی از اضطراب نشان می‌دهد که چگونه مجموعه‌ای از ابزارهای تمرکزِ حواس می‌توانند ما را از قید نگرانی‌ها و اضطرابی که بر زندگی‌مان حاکم‌اند رها کند. این کتاب در بردارنده شیوه‌های روانپزشکی بالینی، تحقیقات، و فشرده‌سازی مفاهیمی است که می‌تواند راهنمایی مفید و عملی برای درک مخاطب از اضطراب باشد.

به گفته جادسون بروئر نویسنده این کتاب میزان زیادی از علم درباره مغز انسان در این مجموعه جمع شده است. این علم واقعی است، کتاب براساس مطالعات که در طول سال‌ها و با شرکت‌کنندگان واقعی در آزمایشگاه (ابتدا در ییل و اکنون در دانشگاه براون) انجام شده است.

نویسنده در کتاب به ارتباط میان اضطراب و عادت‌ها اشاره می‌کند، و اینکه مضطرب شدن چگونه به عادت تبدیل می‌شود. زیرا اضطراب در عادت‌های افراد پنهان می‌شود.

این کتاب ترجمه‌ای است از Unwinding Anxiety: New Science Shows How to Break the Cycles of Worry and Fear to Heal Your Mind که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است.

راز «گره‌گشایی از اضطراب» در کتاب‌فروشی‌های عرضه می‌شود

درباره نویسنده

جادسون بروئر متولد ۱۹۷۴ روانپزشک، عصب‌شناس آمریکایی و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است. او مکانیسم‌های عصبی ذهن آگاهی را با استفاده از fMRI استاندارد و بلادرنگ مطالعه می‌کند و یافته‌های تحقیقاتی را به برنامه‌هایی برای درمان اعتیاد ترجمه کرده است. بروئر شرکت MindSciences (که اکنون با نام DrJud شناخته می شود) را تأسیس کرد، یک برنامه درمانی دیجیتال مبتنی بر برنامه برای اضطراب، پرخوری و سیگار کشیدن. او مدیر تحقیق و نوآوری در مرکز ذهن آگاهی دانشگاه براون و دانشیار علوم رفتاری و اجتماعی در دانشکده بهداشت عمومی براون و روانپزشکی در دانشکده پزشکی براون وارن آلپرت است.

بروئر علوم آزمایشگاه و داستان‌های کلینیکش را با هم ترکیب می‌کند و ماهرانه نشان می‌دهد که اضطراب چگونه ایجاد می‌شود، چگونه به عادت تبدیل می‌شود و چه گام‌های عملی می‌توانند چرخه اضطراب را متوقف کند. او در این کتاب طرحی ارائه کرده که از غلبۀ چیزهای طاقت‌فرسای این دنیا برما جلوگیری می‌کند.

راز «گره‌گشایی از اضطراب» در کتاب‌فروشی‌های عرضه می‌شود

قسمتی از متن کتاب

در تغییر عادت، مفاهیم اهیمت دارند. همین‌طور که ترسیم عادت‌هایتان را شروع می‌کنید، این مفاهیم را هم جامۀ عمل می‌پوشانید. توجه کنید که ترسیم نقشه به خودی‌خود با اصلاح کردن یا اصلاح شدن یکی نیست. بله، با ترسیم عادتی غیرمفید، مثل کاری که جان انجام داد، این امکان وجود دارد که به‌سرعت و به‌راحتی آن عادت از سرتان بیفتد. من چندین ایمیل تشکر از افرادی دریافت کرده ام که با تماشای سخنرانی ده‌دقیقه‌ای من در تد(«راهی ساده برای ترک عادت بد») سیگار را ترک و اهمال کاری در دانشگاه را متوقف کرده‌اند و موارد دیگر. اما اگر همیشه به همین سادگی بود، هرکسی که با تغییر عادت دست و پنجه نرم می‌کرد با دیدن آن فیلم کوتاه، عادت(های) خود را کنار می‌گذاشت و هیچ وقت هم به پشت سرش نگاه نمی‌کرد. سخنرانی‌های تد ممکن است الهام‌بخش و آموزنده باشند، اما کارکردشان اغلب در همین حد است. ما باید در این فرایند صبور باشیم تا نتیجه بگیریم.

بسیاری از ما عادت‌هایی داریم که مدت زیادی با ما بوده اند. نقشه‌برداری از این عادت‌ها تنها اولین قدم در راه تغییر آن‌ها است. قبل ازا اینکه بتوانید برای تغییر این عادت‌ها اقدام کنید، واقعا باید نقشه‌برداری را هم از نظر مفهومی و هم از نظر تجربی درک کرده باشید. به همین دلیل است که یک‌سوم اول این کتاب به نقشه‌برداری اختصاص دارد. بدون خواندن این فصل‌ها سراغ بخش‌های مربوط به «اصلاح» نروید، چون با این کار گرفتار این تلۀ مفهومی می‌شوید که برای تغییر عادت، راه خودتان را بروید. شما باید ابتدا تمرین «حرکات دست» راانجام بدهید. همانطور ه خواهید دید، یادگیری این فرایند به طور تجربی اهیمت زیادی دارد. (صفحه ۹۱)

کتاب گره‌گشایی از اضطراب، درمان نگرانی و ترس ذهنی نوشته جادسون بروئر و ترجمه یاسمین مشرف در ۳۳۶ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، با قیمت ۱۹۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه