گروه انتشاراتی ققنوس | حکایت‌های فلسفی ، عشق ، نیرنگ و حسادت
 
15,000 تومان

حکایت‌های فلسفی ، عشق ، نیرنگ و حسادت

در این اسطوره‌ها ، برای نخستین بار در تاریخ بشر ، رب النوع‌های یونانی چهره‌ای بشری یافتند و مانند انسان‌ها رفتار کردند . این اسطوره‌ها پدیده‌های جهان را شرح می‌دهند .
مشخصات کتاب
نویسنده میشل پیکمال
مترجم مهدی ضرغامیان
نوبت چاپ 3
تعداد صفحات 120
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
سال نشر 1399
سال چاپ اول 1392
موضوع داستان‌های فلسفی جهان - افسانه‌ها و قصه‌ها
نوع کاغذ بالکی
وزن 96
شابک 978-600-675-321-8
تولید کننده آفرینگان
مقدمه و اطلاعات کتاب

اسطوره‌ها تا وقتی موجودیت خود را حفظ می‌کنند که دهان به دهان و سینه به سینه نقل شوند. جای اسطوره در گرد و غبار کتابخانه نیست . بلکه باید به هزار شکل بگردد و عرضه شود، نه این که صرفاً به یک شکل مشخص و تعریف‌شده بسته‌بندی و ارائه شود. هر نسل تازه‌ای به اقتضای خود آن را می‌فهمد، زیرا اسطوره‌ها مانند صندوق گنج بی‌پایانی هستند که برای دست‌یافتن به آن باید کلید یا کلید‌هایی در اختیارمان داشته باشیم. نویسنده به همین خاطر در پایان این حکایت‌ها بخش جستار فلسفی، ادبی یا تاریخی را اضافه کرده است که دستمایه‌ای باشد تا این حکایت‌ها فراتر از متنی سرگرم‌کننده و ساده باشند .
اسطوره‌های یونانی شامل حکایت‌هایی است که نحوه تصور ، تجسم و تخیل  جهان یونان باستان را که زیر سلطه حکومت رب النوع‌هایشان بودند، نشان می‌دهد .
در این اسطوره‌ها، برای نخستین بار در تاریخ بشر، رب النوع‌های یونانی چهره‌ای بشری یافتند و مانند انسان‌ها رفتار کردند . این اسطوره‌ها پدیده‌های جهان را شرح می‌دهند .

عضویت در خبرنامه