گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب «هنوز هرچیزی ممکن است» تا آخرین لحظه مخاطب را امیدوار نگه می‌دارد
 

کتاب «هنوز هرچیزی ممکن است» تا آخرین لحظه مخاطب را امیدوار نگه می‌دارد

نمایش خبر

........................

خبرگزاری ایرنا

دوشنبه 14 شهریور 1401

........................

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب هنوز هرچیزی ممکن است در سال ۲۰۲۱ در پاریس منتشر شد. در این کتاب پدر ژولین با اتفاقی ناگهانی، مهمان خانه او می‌شود، زیرا خانه پدر آتش گرفته‌است. کتاب با کلمه بابا شروع می‌شود و با اینکه اول شخص زنی است که همه مقررات را رعایت می‌کند، همواره درباره پدرش که لبه‌ها را لگدمال می‌کند و مرزها را می‌شکند، صحبت می‌کند.

ژولین تنها نیست و با دختر و همسرش زندگی می‌کند. پدرش حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند اما همه حقوقش را صرف خرید محصولاتی می‌کند که شاید ضروری نباشند و به دلیل تبلیغاتی که در تلویزیون تماشا کرده‌است، آن‌ها را می‌خرد. تفاوت‌های پدر و دختر تا جایی است که با هم به تعادل می‌رسند. داستان با زبان طنز بیان می‌شود، اما در طول داستان مخاطب متوجه می‌شود پدرش ژان در حال از دست دادن عقل و منطق خود است. در این روند هرچیزی ممکن است و مخاطب باید آماده هر پیچی در این داستان باشد.

کتاب «هنوز هرچیزی ممکن است» تا آخرین لحظه مخاطب را امیدوار نگه می‌دارد

ویرژینی گریمالدی نویسنده پرفروش فرانسوی، متولد ۱۹۷۷ ، جیروند، فرانسه در بوردو متولد شد. او اولین رمان خود را در سن ۸ سالگی در یک دفتر سبز با جداول ضرب در پشتش نوشت. طبق نظرسنجی فیگارو، ویرژینی گریمالدی پرخواننده‌ترین زن رمان‌نویس فرانسوی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بوده‌است.

کتاب «هنوز هرچیزی ممکن است» تا آخرین لحظه مخاطب را امیدوار نگه می‌دارد

قسمتی از متن کتاب

از وقتی از خانه خارج شده‌ایم، دارد غر می‌زند. پدرم فقط در صورتی پیش دکتر می‌رود که مرگ با صدای بلند تهدیدش کند. مجبور شدم قانعش کنم و یک خرده هم احساسات چاشنی‌اش کردم. نگران بودم، و می‌توانست با یک معاینه ساده خیالم را راحت کند. سرانجام پذیرفت، فقط برای اینکه دست از سرش بردارم.

درست سر وقت می‌رسیم. من همیشه زودتر از موقع می‌رسم، پدر همیشه دیرتر، تعادل کامل. فقط ما در اتاق انتظار نشسته‌ایم. پدرم در کوله‌پشتی‌اش دنبال چیزی می‌گردد و آه می‌کشد.

«دنبال چی می‌گردی؟»

«کارت بیمه‌م، نمی‌دونم کجا انداختمش.»

هفته قبل و قبل‌ترش هم گمش کرده‌بود. آن دوبار، تمام وسایلش را زیر و رو کرد و دست آخر، در کیف پولش پیدا کرد. وقتی از او پرسیدم که به آن احتیاج دارد، جوابش منفی بود.

از وقتی با خواهرم صحبت کرده‌ام، شکی باقی‌نمانده. حال متوجه وخامت شرایطی می‌شوم که قبلا به نظرم عادی می‌آمد. پدرم وقت زیادی را به جستجو کردن وسایلش می‌گذراند. پیش می‌آید که وارد اتاقی شود و حواسش جای دیگری باشد، انگار در راه دلیل آمدنش را فراموش کرده‌باشد. خیلی بیشتر از سابق نامنظم شده. به تدریج و به طور نامحسوس تغییر کرده. نمی‌فهمم قبلا چطور متوجه نشده‌بودم. مغزم حاضر بود به جای قبول حقیقتی باورنکردنی، به چیزی نامحتمل اعتقاد داشته‌باشد.

رمان هنوز هرچیزی ممکن است نوشته ویرژینی گریمالدی به‌تازگی با ترجمه فرزانه مهری توسط انتشارات ققنوس، در ۲۹۵ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده‌است.

Leave your comment
Newsletter