گروه انتشاراتی ققنوس | ویترین/ پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها
 

ویترین/ پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها

نمایش خبر

.......................

روزنامه همشهری

شنبه 4 بهمن 1399

.......................

در این کتاب خواننده با رمان پلیسی‌ سروکار دارد که پلیسی کلاسیک نیست. قتلی در سال1961 در روستایی اتفاق می‌افتد. مقتول آنقدر برای مردم روستا مهم است که مقامات روستا از دادستان شهر درخواست می‌کنند تا مأمور زبده‌ای را برای رسیدگی به این قتل بفرستد. مأمور با حضور در روستا متوجه می‌شود همه‌‌چیز در آنجا عجیب است؛ مثلا مقتول اسم دارد، ولی فامیلی ندارد. اسم پدر و مادرش هم به همین ترتیب است. او طی تحقیقاتی آگاه می‌شود که مقتول قیمی داشته که با او بدرفتاری می‌کرده است. مقتول آنقدر محبوب بوده که مردم تصمیم می‌گیرند مجسمه او را بسازند. ولی برای مأمور عجیب است که واکنشی به بدرفتاری قیم نشان نمی‌دهند. مأمور تردید می‌کند که همه اهالی روستا مظنون باشند ولی خبر ندارد غافل‌گیری بزرگی در انتظار اوست و در انتهای کتاب این راز برملا می‌شود.
«پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها» به نوعی ماجراجویی جدید رومن‌پوئرتولاس در نگارش است که نه ‌تنها در موضوع، بلکه در شیوه روایت با آثار دیگرش متفاوت است. کل داستان به‌صورت نامه‌نگاری روایت می‌شود. پلیس به مواردی می‌رسد که در قالب نامه به مافوق خود توضیح می‌دهد و مافوق نیز با نامه پاسخگو است.
حق چاپ فارسی این کتاب را انتشارات البن میشل به انتشارات ققنوس واگذار کرده است. کتاب «پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها» در 335صفحه با شمارگان 770نسخه، به ‌بهای 48هزار تومان منتشر شده است.

Leave your comment
Newsletter