گروه انتشاراتی ققنوس | «همه تابستان بدون فیس‌بوک» ادای دینی به تاریخ ادبیات جهان
 

«همه تابستان بدون فیس‌بوک» ادای دینی به تاریخ ادبیات جهان

مشاهده

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی 

یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷

...................

 

تهران- ایرنا- کتاب «همه تابستان بدون فیس‌بوک» چهارمین اثر «رومن پوئرتولاس» نویسنده فرانسوی، بیش از هر چیز ادای دینی به تاریخ ادبیات و خالقان شاهکارهای ادبی جهان محسوب می‌شود.

 

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، پوئرتولاس در چهارمین اثر خود رمان‌های بزرگی را که احتمالا همه ما آنها را خوانده‌ایم از زاویه دیگری به تصویر می‌کشد و البته در این راه از شوخی با نویسندگان بزرگ ابایی ندارد.
این کتاب با ترجمه «ابوالفضل الله‌دادی» روایتگر داستان کارآگاهی به نام «آگاتا کریسپی» است؛ چاق و عاشق دونات شکلاتی. او که شیفته ادبیات است بر اثر خطایی در حرفه‌اش به منطقه‌ای عجیب تبعید می‌شود. جایی به نام نیویورک اما نه آن نیویورک مشهور: 98 فلکه دارد و فقط یک چراغ قرمز. تنها پرونده همیشگی اداره پلیس گم شدن گربه ایرانی یکی از اهالی است و مهم‌تر از همه آنکه تلفن همراه در این منطقه آنتن نمی‌دهد و اهالی به شبکه‌های اجتماعی دسترسی ندارند.
کارآگاه آگاتا باشگاه کتابخوانی راه انداخته و سعی می‌کند از کارمندان کتاب‌نخوان اداره پلیس عشقِ ‌کتاب بسازد. یکی از همین روزهای ساکتِ کسالت‌بارِ بی‌اینترنتِ گرمِ تابستان، حین بحث دربارۀ اهمیت ادبیات کلاسیک با کارمندی که پشت میز پذیرش ادارۀ پلیس مشغول مانیکور ناخن‌هایش است، بالاخره قتلی اتفاق می‌افتد...
رومن پوئرتولاس این بار با کارآگاهی که عاشق کتاب است، سراغ ادبیات پلیسی رفته و سعی دارد با چاشنی طنز کتاب‌نخوان‌های بی‌دغدغه را به چالش کشیده و مورد انتقاد قرار دهد.
انتشارات ققنوس «همه تابستان بدون فیس‌بوک» را هم مانند آثار دیگر پوئرتولاس با اجازه ناشر و نویسنده و نیز پرداخت حق کپی‌رایت منتشر کرده است. پیشتر این انتشارات کتاب‌های «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»، «ناپلئون به جنگ داعش می‌رود» و «دخترکی که ابری به بزرگی برج ایفل را بلعیده بود» را ترجمه الله‌دادی منتشر کرده بود.
این کتاب در 447 صفحه، به قیمت 42 هزار تومان و با شمارگان 1100 نسخه منتشر شده است.

 

Leave your comment
Newsletter