گروه انتشاراتی ققنوس | مجموعه‌ داستان «شهری از خواب» منتشر شد
 

مجموعه‌ داستان «شهری از خواب» منتشر شد

نمایش خبر

.....................

خبرگزاری ایلنا

شنبه 6 اسفند 1401

......................

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه‌داستان «شهری از خواب» نوشته جابر حسین‌زاده‌نودهی به همت انتشارات هیلا در ۱۰۴ صفحه و ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر و راهی بازار نشر شد. 

این‌کتاب، یک‌ مجموعه‌داستان به هم پیوسته است که عناصری تکرارشونده دارند و در حکم ستون‌فقرات و نخ تسبیح قصه‌ها هستند. داستان‌های «شهری از خواب» حال و هوایی مالیخولیایی دارند و مکمل یکدیگرند. در این‌قصه‌ها؛ اشخاص و اتفاقات از مردی که در خلوت زوزه می‌کشد تا فرد دیگری که در خواب به ماده گرگ توله از دست داده تبدیل می‌شود، حضور دارند. این‌شخص که در خواب به ماده‌گرگ تبدیل می‌شود، دنبال خود است و شخص دیگری که کنار او، در قصه‌ها حضور دارد، دختری است که در خواب زنی دیگر بیدار می‌شود. پیشران و محرک داستان‌های «شهری از خواب» شخصیت‌هایی هستند که خواب می‌بینند. 

عناوین داستان‌های این‌کتاب به‌ترتیب عبارت است از: «چشم‌هایی از آتش»، «دست‌هایی از شبِ جنگل»، «نفس‌هایی از سیمان»، «طرحی از فلاکت»، «عابری از غبار»، «شهری از خواب»، «اختگی»، «پره‌هایی از خورشید» و «دشتی از گِل» که به گفته نویسنده اثر همگی درونمایه «شهری از خواب» را دارند و او آن‌ها را به بیست‌وهشت سالگی خود تقدیم کرده است. 

در بخشی از متن کتاب آمده است: چشم‌هایت را ببند تا نترسی از مهتاب. از ماه نترسی که آن قدر روشن است و آن همه سایه درست می‌کند روی بام و روی همسایه‌ها. نترسی از این که آن قدر نزدیک است و انگار هربار چشم‌هایت را باز کنی قدمی دیگر نزدیک می‌شود و نترسی از اینکه نیمه شب بیدار شوی و ببینی ماه دارد حرف می‌زند. دهان باز کرده و توی آن تاریک روشنای خوفناک چیزی می‌گوید: «آدمیزاد به درد زنده است.»

Leave your comment
Newsletter