گروه انتشاراتی ققنوس | ایران در جنگ (سایه‌های صحرا)
 
520,000 تومان
Download summary

ایران در جنگ (سایه‌های صحرا)

دوران باستان - سایه‌های صحرا
Book specifications
Writer دکتر کاوه فرخ
Translator شهربانو صارمی
Nr of Edition 3
Book Length 552
Book Cover Type گالینگور روکش‌دار
Book Size وزیری
First Edition 1402
سال چاپ اول 1390
National Library theme تاریخ
Paper Coated
Weight(gr) 884
ISBN 978-964-311-900-3
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/saye sahra.pdf
Manufacturer Qoqnoos Publishing
Details

ایرانیان اولیه خانواده‌ای متشکل از مادها و پارس‌ها بودند . ایران یا پارس از بدو پیدایش کشوری چند زبانه ،چند قومی و دارای آیین‌های مختلفی بود . ایران امروز نه تنها زبان فارسی نو بلکه تعداد زیادی از دیگر زبان‌های ایرانی مانند کُردی، بلوچی، لری و مازندرانی را نیز در خود جای داده است. ترک زبانان آذربایجان در شمال غرب ایران و اعراب ساکن در امتداد ساحل خلیج فارس و خوزستان در جنوب غرب از اکثریت برخوردارند. اصطلاح پارس وقتی صحیح است که شامل تمام جماعات ایرانی شود، به ویژه کردها و آذری‌ها که در واقع اخلاف مادهای باستان هستند. بنیانگذاران واقعی ایران مادها بودند و به واسطۀ آنها بود که شالوده‌ی امپراتوری کوروش و داریوش پی افکنده شد. ایرانیان شمالی نه تنها نقش عمده‌ای در به وجود آوردن شاهنشاهی هخامنشی داشتند بلکه حلقه‌ای حیاتی در انتقال میراث فرهنگی فلات ایران، مدت‌ها پس از زوال هخامنشیان به دست اسکندر بودند. پارت‌ها نه تنها پارس را پس از فتوحات اسکندر احیا کردند، بلکه زمینه‌ی به قدرت رسیدن امپراتوری ساسانی را نیز فراهم آوردند که میراث فرهنگی‌اش تا به امروز زنده مانده است .

دکتر کاوه فرخ در کتاب «سایه‌های صحرا» خوانندگان را با نظرگاه ایرانی این روایت‌ها در مقابل دیدگاه یونانی و رومی آن که مدت‌های مدید بر دانش ما از جنگ‌های این دوره سایه افکنده است آشنا می‌سازد.

 

 

Write your own review about this book
  • Only registered users can write reviews
Existing reviews
نظر برای کتاب سایه های صحرا
سلام
من این کتاب را خریداری کردم. افرادی که علاقه مند به تاریخ ایران باستان هستند این کتاب را حتما بخوانند. برای من بسیار آموزنده بود.
ممنون از ققنوس عزیز
داریوش | 4/4/2020 12:00 PM
Newsletter