گروه انتشاراتی ققنوس | ترجمه تازه‌ترین رمان ویرژینی گریمالدی | «هنوز هر چیزی ممکن است»
 

ترجمه تازه‌ترین رمان ویرژینی گریمالدی | «هنوز هر چیزی ممکن است»

نمایش خبر

............................

خبرگزاری هنرآنلاین

جمعه 14 مرداد 1401

............................

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این رمان در ۶ بخش تحت عناوین «انکار»، «خشم»، «چانه‌زنی»، «افسردگی»، «پذیریش» و «هنوز هر چیزی ممکن است» نوشته شده است.

راوی رمان «هنوز هر چیزی ممکن است» ژولین دختر ژان، مردی است که پس از ۲۰ سال کار در خط تولید کارخانه شوفاژسازی ورشکست شده، خود را بازنشسته کرده و از همسرش نیز جدا شده است. خانه پدر می‌سوزد و او به خانه دختر می‌آید. ژولین زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای دارد ولی پدر دمدمی‌مزاج است. حقوقش را هزینه کالاهای تبلیغاتی در تلویزیون می‌کند با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهد. پدر در حال دچار شدن به بیماری آلزایمر است. این موضوع باعث می‌شود دختر شرایط پیش آمده از این وضعیت را بپذیرد و با تغییر نگاه با دنیای پدر همراه شود.

ویرژینی گریمالدی این رمان را با محوریت قرار دادن تجربیاتی که در زندگی شخصی خود از سر گذرانده نگاشته و داستانی درباره گذر از این مرحله را روایت کرده است.

در بخش از این کتاب می‌خوانیم: «وقتی از سومین جلسه‌اش با گفتاردرمانگر برمی‌گردد، عصبانی است. جلسات قبلی هم خلقش را تنگ کرده بودند، اما این بار صریح است: دیگر نمی‌خواهد برود.

«مجبورم می‌کنه مث پسر بچه‌ها نقاشی بکشم. من که خرفت نیستم! استرس می‌گیرم، قبل از رفتن به اون جا دلشوره می‌گیرم.»

به خانم گفتاردرمانگر زنگ می‌زنم. تعجب می‌کند، جلوی او هیچ عصبانیتی نشان نداده بود. در جلسه اول، از او خواسته بود که چند شکل هندسی بکشد، موفق نشده بود، و گفتاردرمانگر دیگر از او نخواسته بود. روی اتفاقی در گذشته گیر کرده.

با خواهرم تماس می‌گیرم، مطمئنم اگر با پدر صحبت کند، می‌تواند متقاعدش کند که به آن جلسات برود. پس از چند دقیقه، اوست که مرا متقاعد می‌کند: «ژولین، نباید مجبورش کنیم. اگه نمی‌خواد بره، نباید اذیتش کنیم. در هر صورت، بین خودمون باشه، من که مطمئن نیستم چیز زیادی رو تغییر بده.»

کتاب «هنوز هر چیزی ممکن است» نوشته ویرژینی گریمالدی با ترجمه فرزانه مهری در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است.

طبق نظرسنجی فیگارو، ویرژینی گریمالدی پرخواننده‌ترین زن رمان‌نویس فرانسوی در سال‌های ٢٠١٩ و ٢٠٢٠ است. رمان‌های «وقتی بزرگ‌تر شدی خواهی فهمید»، «عطر خوشبختی زیر باران بیشتر می‌شود»، «وقت روشن کردن دوباره ستاره‌ها»، «وقتی خاطرات ما به رقص در می‌آیند»، «کاش چیزی نمی‌ماند جز لحظات شیرین» و «ممکن‌ها» از دیگر آثار اوست.

Leave your comment
Newsletter