گروه انتشاراتی ققنوس | غلامحسین ابراهیمی دینانی «آفاق معرفت در سپهر معنویت»
 
150,000 تومان
Download summary

غلامحسین ابراهیمی دینانی «آفاق معرفت در سپهر معنویت»

کتاب حاضر مجموعۀ دوازده گفتگو با غلامحسین ابراهیمی دینانی و سه میزگرد با حضور او و دیگر اساتید اندیشۀ اسلامی است که در شش سال اخیر (بهار 1389 تا بهار 1395) انجام شده است.
Book specifications
Writer حامد زارع
First Edition 1402
Book Length 200
Book Size رقعی
Book Cover Type شومیز
Nr of Edition 3
سال چاپ اول 1396
National Library theme فلسفه اسلامی
Paper تحریر
Weight(gr) 201
ISBN 978-600-278-342-4
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/sepehr.PDF
Manufacturer Qoqnoos Publishing
Details

 حامد زارع، حال و وضع فلسفی، اشتیاق برای گفتگو و در نهایت جسارت و اصرار در دفاع از عقل را سه ویژگی بارز غلامحسین ابراهیمی دینانی می‌داند و معتقد است تجمیع این سه ویژگی در هر فرد، همنشینی و همصحبتی با او را جذاب و دلنشین می‌کند.

فصل نخست «مباحثه» نام دارد، گفتگوهای چهارگانۀ این بخش بیش از هر چیز دال بر پایبندی دکتر ابراهیمی دینانی به امر گفتگوست. عنوان فصل دوم «مصاحبه» است. در این بخش دربارۀ چند تن از نامداران تاریخ اندیشۀ فلسفی در تمدن اسلامی با دکتر ابراهیمی دینانی گفتگو شده است. فصل سوم «مناظره» نام دارد و همان‌طور که از نام آن پیداست می‌توان این فصل را جذاب‌ترین بخش کتاب حاضر دانست. فصل چهارم «مکاتبه» نام دارد که در این بخش برای نخستین بار همۀ کتاب‌های دکتر ابراهیمی دینانی با خود او به بحث گذاشته شده است.

آفاق حکمت در سپهر سنت (گفتگوی حامد زارع با سید حسین نصر)، آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ (گفتگوی حامد زارع با رضا داوری اردکانی)، از این مجموعه منتشر شده است.

 

 

 

 نقدی بر این کتاب

 

 

 

Write your own review about this book
  • Only registered users can write reviews
Newsletter