گروه انتشاراتی ققنوس | آشنایی با فنون و شیوه‌های ارتباطات در «راز و رمز مذاکره»
 

آشنایی با فنون و شیوه‌های ارتباطات در «راز و رمز مذاکره»

نمایش خبر

.........................

خبرگزاری هنرآنلاین

پنجشنبه 17 تیر 1400

.........................

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب حاوی سه فصل با عناوین «جذب کردن مسئله‌ای مر بوط به ذهنیت است»، «توسل به روان‌شناسی تعهد برای ایجاد جذب» و «بخت را تماما با خود یار کنید و جذب را به دست آورید» است. «کلیدهای تغییر»، «چرا باید تغییر کرد؟» و «در هر صورت تلاشتان را بکنید» سه بخش مشترک فصل‌ها محسوب می‌شود.

کتاب «راز و رمز مذاکره» با در نظر گرفتن اختلاف دیدگاه‌هایی یا موقعیت‌های که در آن‌ها با مخالفت روبرو می‌شویم که در زندگی شخصی و کاری فراوان است از راهی صحبت می‌کند که به‌محض این که با مقاومتی در برابر خود مواجه می‌شویم به غیر متقاعدسازی تهاجمی یا اغوا از طریق فریبکاری از طریق راه سوم این که چه چیز را در خود تغییر دهیم تا دیگری را به تغییر واداریم بی‌آن که از او بخواهیم تغییر کند؟ به خواسته خود برسیم.

مولفان کتاب معتقدند ذهنیتی را برگزینیم که امکان جذب دیگری را فراهم کند، ذهنیتی که بر پروتکلی عینی استوار است که نتیجه بهترین تکنیک‌های ارتباطات و روان‌شناسی تعهد به شمار می‌آید. آن‌ها نمونه و تمرینات متعدد، پروتکل عینی را به مخاطب پیشنهاد می‌دهند تا سرانجام آنچه را می‌خواهیم به‌دست آوریم.

«گوش‌دادن خیرخواهانه: از خودت برایم بگو، تو برایم جالبی»، «نسبی‌سازی جمله جادویی»، «تشخیص موضع بالغ/ بالغ»، «آری و ...»، «تنفس ۴-۴-۸»، «لیمو یا آگاهی از تاثیر تفکر بر بدن»، «آماده‌سازی برای تصویرسازی مثبت»، «برای کشف نیت مثبت»، «قطع صدا» و «مشاهده و بررسی» فهرست تمرین‌ها محسوب می‌شوند.

در صفحه ۱۰۹ کتاب می‌خوانیم: «در تلاش برای جذب، ممکن است به‌راحتی وسوسه شوید که به جای این که خودتان باشید، نقاب بزنید یا نقش بازی کنید. این طریقی است برای محافظت از خود در صورت عدم دستیابی به مقصود. مثلث دراماتیک تحلیل تراکنشی حاکی از سوکارکردهایی ارتباطی است که میان سه بازیگر در دل یک گروه یعنی شکنجه‌گر و منجی و قربانی رخ می‌دهد. اما نهایتا در تلاش برای جذب میان دو نفر، شما می‌توانید هم نسبت به نقشی که مخاطبتان بازی می‌کند هشیار باشید و هم از ترغیب او به یکی از این سه نقش خودداری کنید.

در برابر «شکنجه‌گر» که خشن، اقتدارگر، سلطه‌جو یا طناز است، واقعیت‌ها را در معرض دید قرار دهید و بکوشید موقعیت را بهتر بفهمید. در برابر «منجی» که کمکش را به شما تحمیل می‌کند، انتظار دارد شما او را به رسمیت بشناسید، کسی که اگر احساس طرد شدن کند، سرخورده می‌شود، یاد بگیرید که چگونه امنتاع کنید و کمک او را نپذیرید، مگر به میل خودتان یا وقتی در حوزه مسئولیت‌ها و قابلیت‌های او باشد. سرانجام در برابر «قربانی»، به سوی واقعیت‌ها بازگردید و نیازهای خود را به روشنی بیان کنید».

کتاب «راز و رمز مذاکره» با زیر عنوان دستورالعمل روان‌شناسی تعهد نوشته مشترک داوید بیتون و استفان لکلر با ترجمه مازیار شیرازی در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۱۸ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس نشر یافته است.

Leave your comment
Newsletter