گروه انتشاراتی ققنوس | آبی کم جان
 
35,000 تومان

آبی کم جان

Book specifications
Writer محمدعلی دستمالی
Nr of Edition 1
Book Length 119
Book Cover Type شومیز
Book Size رقعی
First Edition 1400
National Library theme داستان‌های فارسی
Paper Balk
Weight(gr) 215
ISBN 978-622-666-220-8
Manufacturer Hila Publishing
Details

مجموعه داستان آبیِ کم­جان، سومین اثر داستانی محمدعلی دستمالی است. او مجموعه داستان «اسبی برای مردن» را در سال 1389 در نشر افراز و مجموعه داستان «تبعید به بالکن­ها» را در سال 1397 در نشر روزنه چاپ کرده است.

در 9 داستان مجموعۀ آبیِ کم­جان، تجارب و الحان و روایات متفاوتی وجود دارند که نشان‌دهنده تلاش برای دستیابی به آفاق ذهنی و فرم­های داستانی جدید است. در داستان «نیشابور که دریا ندارد»، میرزا رضا، راوی شیدا و عشق­زده­ای است که فضای زندگی درونی و بیرونی خود را برای محبوب و معشوق خود به نام ساغر به هم ریخته است، نگاه غریبی دارد که او را از تهران به اطراف و اکناف جهان کشانده است. این داستان، مقام نخست جایزه ادبی فرشته را در سال 98 از آن نویسنده کرد.

داستان «دندان حضرت اشرف» که برنده مقام دوم جایزه صادق هدایت در سال 99 بود، نگاهی سینمایی و خاص دارد به زندگی چهرۀ سیاسی مشهور تاریخ معاصر ایران یعنی قوام‌السطنه که قرار است داستان زندگی او در یک سریال تلویزیونی به تصویر کشیده شود. در داستان «محاکات یک فراری»، راویتی از یک پیوند عاطفی و خاص می­بینیم که در بطن خود، در حال پنهان­سازی ابعاد یک قتل است. در داستان «کات به چشمان اسب»، با روایتی از سرخوردگی یک عاشق سینه­چاک روبرو هستیم که شوق وافر او به تماشای فیلم سینمایی مشهور پدرخوانده، او را به ورطه غریبی کشانده است. در داستان «پچ پچ با دلبر تک سیلابی»، تعداد سیلاب اسم آدم­ها برای قهرمان داستان، رویکرد او را در مورد زندگی و ادم­ها تغییر داده است!

محمدعلی دستمالی در سومین مجموعه داستان خود، تلاش کرده در فرم و لحن داستان، گوشه­ها و زوایای جدیدی را بیازماید و قدم در راه­های مه­آلودی بگذارد که گویی در آن، صدای پرنده­ها و آب­های دور در هم آمیخته­اند.

 

Write your own review about this book
  • Only registered users can write reviews
Newsletter