-
تهران- ایرنا- کتاب «بنفش مایل به لیمویی» با نگاهی روانشناسانه به بررسی زندگی افرادی میپردازد که صفحهای از زندگی را بستند و راهی جدید برای خود باز کردند، اما در طول راه با یکدیگر مواجه میشوند.
-
تهران- ایرنا- کتاب «امپراتوریهای بیزانس و ساسانی» منبع تاریخی از دورانی است که به دلیل نابودی کتابخانهها و اسناد و مدارک تاریخی مربوط به دوره ساسانیان در زمان حمله اعراب به ایران و پس از آن و بیتوجهی درازمدت به تاریخ پیشینیان، اسناد کمی از آن باقیماندهاست.
-
تهران- ایرنا- کتاب «هنوز هرچیزی ممکن است» با پیچهای فراوان در متن، مخاطب را به گردشی در دنیای طنز و غم وارد میکند، امید در این داستان تا آخرین سطور جریان دارد.
-
عاطفه شاطریکاشی، نویسنده رمان «عروسی شغالها» درباره ارتباط شغل معلمی و حرفه نویسندگیاش گفت: معلمبودن بر نوشتن تأثیر میگذارد؛ چون با جامعه و بچهها درگیرت میکند؛ بچههای متوسط اول در سنین 13، 14 سالگی که دغدغههای مختلفی دارند و آنقدر در جامعه حل میشوند و برایشان مسئله بهوجود میآید که شما میتوانید دنیا دنیا از آنها سوژه بگیرید. شاید این رسالت معلمی باعث شده است که من نخواهم دست بکشم از نویسندگی.
-
رمان «تَمیان» به قلم هایده رحیمی که رفاقت، شرافت و تقلا برای ماندن در وضعیت فروپاشی را روایت میکند از سوی انتشارات هیلا منتشر شد.
-
این کتاب چگونگی مقابله با اقتدارگرایان و شکست آنان با استفاده از روشهای آزمودهشده و مؤثر را در قالب دیدگاههای صاحبنظران حوزه سیاست ارائه میدهد.
-
فرزانه مهری، مترجم کتاب «هنوز هر چیزی ممکن است» درباره نوع قصههای ویرژینی گریمالدی گفت: نمیتوانیم بگوییم که خیلی ادیبانه مینویسد یا یک جریان ادبی را در فرانسه به وجود آورده است. او نویسندهای معمولی برای خوانندگان معمولی و مردم عام است که به مسایل عادی زندگی و همین دغدغههایی که همهمان درگیرش میشویم، میپردازد؛ با این حال نگاهش به نظرم شیرین است و طنز خاص خودش را دارد.
-
کتاب «جنبش دانشجویی دهه 1960»، به اعتراضات و تحولاتی که از پی این جنبش شکل گرفت میپردازد. این کتاب شرح فردگرایی خارقالعاده کنشگران جوانی است که خود را به ایجاد نوع جدیدی از دموکراسی آمریکایی متعهد میدانستند.
-
هوسرل میگوید هستی اندیشه یا به بیان دقیقتر خود پدیدار شناخت، جای پرسش ندارد و از معمای تعالی مبراست. این وجودها از همان آغاز در صورت بندی مسئله شناخت مفروضاند؛ این پرسشها که چگونه امر متعالی به شناخت در میآید مسلما معنایش را از دست میداد اگر نه فقط امر متعالی بلکه خود شناخت نیز وانهاده شده بود.
-
گرفتار شدن در حلقه افکار بیثمر حس ناخوشایندی دارد و اگر به درستی نتوانیم میان افکار مثبت و مخرب خود تمایز قائل شویم؛ افکارمان شبیه به باری غیرقابل حمل میشوند که جز عصبانیت و اضطراب چیزی عایدمان نمیکند.