گروه انتشاراتی ققنوس | یادداشتی بر تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها
 

یادداشتی بر تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها

 

روزنامه شهروند ـ 20 آذر 1396

مشاهده

 

 

تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها

مجموعه داستان تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها نوشته ونداد جلیلی منتشر شد. این کتاب که دربرگیرنده ٥داستان کوتاه نوشته ونداد جلیلی است، در نشر هیلا به زیور طبع آراسته شده است.
ونداد جلیلی متولد ١٣٦١ یاسوج است و تاکنون رمان‌های سوءتفاهم‌نامه و نوروز درمانی از او منتشر شده است.
جلیلی همچنین مترجم آثاري از نويسنده‌هاي مختلف ازجمله روبرتو بولانيو، خوآن گابريل واسكس، آليس مونرو، جي.‌ام كوتسي، آله‌خاندرو سامبرا و آله‌خو كارپانتيه به فارسي است. شبانه شيلي نوشته روبرتو بولانيو، بهترين داستان‌هاي آليس مونرو و دشمن نوشته جي. ام كوتسي ازجمله ترجمه‌های او است.
در بخشی از کتاب تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها می‌خوانید: از سمت غربی پل خارج می‌شویم. بهتر می‌دانم الان بیشتر از این با او نباشم تا بتواند در تنهایی فکر کند. او به راه سمت چپ می‌رود و من به راه سمت راست.
در این فکرم که باید سفری به تهران بروم، وسایلم را بیاورم و پول رهن انبار را بگیرم، لازمم خواهد شد. بعد برمی‌گردم، یعنی ذهنم برمی‌گردد و گذشته را دوره می‌کند. یاد خانم مهندس پارسی‌گو می‌افتم و یاد زنم، که حالا دیگر حتما باید بگویم زن سابقم. با خودم می‌گویم واقعا من بعد چند‌سال زندگی با زن سابقم و چند‌سال جدایی چقدر او را شناخته‌ام؟ آیا همیشه مشکل یا دست‌کم بخشی مهم از مشکل از خود من نبوده است؟ آیا همیشه می‌دانسته‌ام چه می‌خواهم؟ آیا همیشه آنچه خواسته‌ام خواسته خودم بوده یا شرایط و جو عمومی به من تحمیل کرده است؟

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه