گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب «جامع علم کلام»، اثر توماس آکوئینی منتشر شد
 

کتاب «جامع علم کلام»، اثر توماس آکوئینی منتشر شد

نمايش خبر

....................

خبرگزاري ايبنا

چهارشنبه 2 اسفند 1402

....................

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «جامع علم کلام»، اثر توماس آکوئینی با ترجمه علی‌رضا عطارزاده از سوی نشر ققنوس وارد بازار نشر شد.

این کتاب منتخبی است از مهم‌ترین مباحث فلسفی بخش اول و دوم کتاب جامع علم کلام، همراه با یادداشت‌های توضیحی به قلم پیتر کریفت. «جامع علم کلام مهم‌ترین کتاب د» تاریخ فلسفه و کلام مسیحی است که نویسندۀ آن، توماس آکوئینی، در تفکر مسیحی اهمیت و تاثیری بی‌نظیر دارد و از این حیث فقط با آگوستین قابل مقایسه است.

معیار این گزینش‌ها در این کتاب، مناسبت فلسفی آن‌ها بوده است. پیتر کریفت، بی‌آن‌که ترتیب اصلی بخش‌ها و مباحث و فصول را بر هم زند، این متون را در هفت بخش و ذیل عنوانی که خودش انتخاب کرده جای داده‌است. بخش‌های ١. روش‌شناسی ٢. دلایل وجود خدا ٣. ماهیت خدا ٤. جهان‌شناسی ٥. انسان‌شناسی ٦.معرفت‌شناسی و علم‌النفس از بخش نخست متن اصلی جامع علم کلام اخذ شده‌اند و بخش ٧. اخلاق (یا به‌طور کلی حکمت عملی) منتخبی است از بخش اول از بخش دوم.

مطالب این کتاب کلمات خودِ توماس آکوئینی‌اند. آن‌جا که مبحث یا مباحثی بالکل حذف شده، با توجه به شماره‌های مباحث قابل تشخیص است، و همچنین با علامت سه‌نقطه (…) مشخص شده که کجا عباراتی در هر فصل حذف شده‌است.

 

جامع علم کلام» در ۶۴۸ صفحه و به قیمت ۵۸۰ هزار تومان توسط نشر ققنوس وارد بازار نشر شده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه