گروه انتشاراتی ققنوس | چرا آسمان از زمین دور است؟:حکایت‌های فلسفی برای با هم بودن: ایبنا
 

چرا آسمان از زمین دور است؟:حکایت‌های فلسفی برای با هم بودن: ایبنا

خبرگزاری کتاب

«حکایت‌های فلسفی برای باهم بودن» نام کتابی است که از مجموعه‌ی «حکایت‌هایی برای اندیشیدن» منتشر شده و ویژه‌ی نوجوانان است. 
ایبنا نوجوان: این کتاب دارای شصت حکایت و داستان کوتاه از شرق و غرب عالم است. نویسنده‌ی این کتاب که خود روزگاری معلم بوده، می‌کوشد به کمک این حکایت‌ها، خواننده‌ی خود را با اندیشه‌ها و پرسش‌های اساسی فلسفه آشنا کند. 
 
در این کتاب، کلمه‌های کلیدی که در هر حکایت وجود دارد ـ نظیر آزادی، رنج، عشق، شرم‌ساری، عدالت، مجازات، ضعف، تکبر، آداب و رسوم، خودپسندی و ... ـ که هدف حکایت رساندن مفهوم این کلمات به نوجوانان است، در حاشیه‌ی متن آمده‌اند تا درک مطالب را برای مخاطب آسان کند. 
 
در پایان هر یک از حکایت‌های این کتاب بخشی به نام «در محضر فیلسوف» آمده ‌است که در آن پرسش‌های موجود در حکایت مطرح می‌شود. این بخش زمینه‌ی بحث و گفت‌وگوی فلسفی را برای بچه‌ها آماده می‌کند. 
 
نویسنده‌ی این کتاب «میشل پیکمال»، مترجم آن «مهدی ضرغامیان» است و مخاطب آن نیز کودکان و نوجوانان بالای 10 سال هستند. 
 
حکایت‌های این کتاب که دومین کتاب فلسفی «پیکمال» به‌شمار می‌رود، بر موضوع «زندگی با همدیگر» تاکید می‌کند که به نظر می‌رسد امروزه ما انسان‌ها از این نظر بسیار آسیب‌پذیریم. گوشه‌گیری‌های خودپسندانه و اجتماع‌گرایی‌های خطرناک به پایه‌های «زندگی با همدیگر» آسیب می‌زند. 
 
داستان‌های این مجموعه را «پیکمال» از حکایت‌های گوناگون گردآوری کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به «چرا آسمان از زمین دور است؟»، «جادوگر تازه‌کار»، «سنت پدران»، «جهنم و بهشت»، «پایان دنیا»، «تقسیم عادلانه»، «چوپان دروغ‌گو»، «حکایت قورباغه‌های آب‌پز»، «الاغ عاقل» و «دانشمندی در چاه» اشاره کرد. 
 
این کتاب تا کنون به 10 زبان زنده‌ی دنیا نظیر ایتالیایی، یونانی، اسپانیولی، پرتغالی، ژاپنی، کره‌ای و ... ترجمه شده است. 
 
چاپ نخست کتاب «حکایت‌های فلسفی برای باهم بودن» توسط انتشارات آفرینگان در 142 صفحه و قیمت 2500 تومان ارایه شده است. 
ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه