گروه انتشاراتی ققنوس | هم‌افزایی کتابفروشی و ناشر با برگزاری جشنواره «اسرار عشق»
 

هم‌افزایی کتابفروشی و ناشر با برگزاری جشنواره «اسرار عشق» 1398/7/20

مشاهده

منبع: خبرگزاری ایبنا

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸

..............................

زهره حسین‌زادگان، مدیر روابط عمومی گروه انتشارتی ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جشنواره «اسرار عشق» بیان  کرد: گروه انتشاراتی ققنوس، جشنواره «اسرار عشق» را به مناسبت بزرگداشت مولانا و شمس از 7 مهر با همکاری کتاب پلاس و کتابفروشی‌ها آغاز کرد. این جشنواره با چاپ صد‌و‌پنجم كتاب «ملت عشق» مصادف شده است. تاکنون استقبال قابل‌توجهی از طرف کتابفروشی‌ها و نسل جوان از این جشنواره صورت گرفته است.  

 وی افزود: در این جشنواره، مخاطبین دعوت می‌شوند تا ضمن خرید کتاب از کتابفروشی‌های منتخب دیدگاه‌های خود را درباره کتاب «ملت عشق» و «باب اسرار» بیان  و دیگران را نیز تشویق به شرکت در این جشنواره کنند.

حسین‌زادگان ادامه داد: یکی از اهداف گروه اتشاراتی ققنوس، مشارکت با کتابفروشی‌ها برای افزايش سرانه مطالعه و تشويق مخاطبان به مراجعه به كتابفروشی‌ها و همچنین مشاركت كتابفروشان در معرفی كتاب‌های ناشر است.

وی افزود: معمولا ناشران وقتی شروع به معرفی کتاب می‌کنند مزایا و امتیازات آن فقط شامل کسانی می‌شود که می‌توانند از خود ناشر خرید کنند و این آسیب جدی به کتابفروشان وارد می‌‌کند، اما گروه انتشاراتی ققنوس، نخستین‌بار با حفظ هویت و نقش کتابفروشی‌ها جشنواره‌ «اسرار عشق»  را برگزار می‌کند  که نه تنها آسیبی به کتابفروشی‌ها نمی‌زند بلکه موجب افزایش فروش کتابفروشی‌ها نیز می‌شود.

مدیر روابط عمومی گروه انتشارتی ققنوس گفت: این جشنواره به نوعی تبلیغ برای کتاب‌های ناشر است و از سوی دیگر، گروه انتشاراتی ققنوس کتابفروشی‌ها را در رسانه‌های خود و دیگر رسانه‌ها معرفی می‌کند. امیدواریم این رویکرد را در دیگر فعالیت‌های نشر ققنوس ادامه دهیم چراکه گروه انتشاراتی ققنوس تاکنون با اقدامات خود نشان داده که جایگاه کتابفروشی‌ها را در چرخه نشر و توزیع کتاب به رسمیت می‌شناسد و به دنبال ارتقای این جایگاه در صنف و در بین آحاد مردم است.

حسین‌زادگان بیان کرد: ما با حضور پیدا نکردن خود در نمایشگاه‌های استانی این سیاست را با صرف نظر از سود کوتاه مدت، برای دستیابی به یک همکاری بلندمدت دنبال کرده و خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با این‌گونه فعالیت‌ها، هم‌افزایی بین ارکان تاثیرگذار صنف را بیشتر کنیم.
 
وی افزود: البته این اقدام دو طرفه است؛ به‌عبارت دیگر کتابفروشی‌ها وقتی می‌بینند این اقدامات از سوی گروه انتشاراتی ققنوس انجام می‌گیرد با همه توان خود همکاری می‌کنند و با وجود پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از سوی برخی سودجویان برای عرضه كتاب‌های مشابه و كم كيفيت از لحاظ محتوا، کتاب‌های نشر ققنوس را ترجیح می‌دهند و در فعالیت‌های ققنوس مشارکت جدی دارند. در حال حاضر با حدود 60 كتابفروشی در سراسر كشور در جشنواره مشاركت داريم.

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه