گروه انتشاراتی ققنوس | مقتول محبوبی که می‌خواستند مجسمه‌اش را بسازند
 

مقتول محبوبی که می‌خواستند مجسمه‌اش را بسازند

نمایش خبر

..........................

خبرگزاری صبا

چهارشنبه 17 دی 1399

..........................

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها» نوشته رومن پوئرتولاس با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی در نوبت چاپ اول از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

نویسنده، این کتاب را به «پاتریشیا، لئو و اوا، زیباترین گل‌های باغم» و مترجم کتاب را به «علی قطبی و همه سال‌های رفاقتش» تقدیم می‌کند.

در قسمت پشت جلد این کتاب آمده است: «مقتول نام خانوادگی ندارد، کسی چیز زیادی از پدرش و مادرش نمی‌داند، تفریح بزرگش پرسه زدن در علفزاری عجیب بوده، قیم قانونی‌اش کتکش می‌زده و دوست صمیمی ‌اش زنی بوده که اهالی او را دیوانه می‌دانند. مقتول بسیار محبوب بوده، تا جایی که حالا و پس از قتلش در تدارک ساخت مجسمه‌ای از او هستند تا وسط میدان بزرگ نصب کنند. اما چرا نه به وقت زنده بودنش کاری برای خلاصی‌اش از دست قیم کرده‌اند، نه برای حل پرونده جوابی درست و حسابی به سوالات پلیس جوان می‌دهند؟

«پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها» ماجراجویی جدید رومن پوئرتولاس است که نه تنها در موضوع بلکه در شیوه روایت نیز با آثار دیگر او تفاوت دارد. به گفته خودش، تجربه این راه جدید شاید کمک کند تا از دست شهرت عالمگیری که سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی ایکیا گیر افتاده بود برایش به همراه داشت خلاص شود.»

این کتاب در ۳۳۵ صفحه در ۷۷۰ نسخه به قیمت ۴۸ هزار تومان در سال ۹۹ توسط ققنوس منتشر شده است.

حق چاپ فارسی این کتاب را انتشارات البن مشل به ققنوس واگذار کرده و تمام حقوق آن نزد این ناشر ایرانی محفوظ است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه