گروه انتشاراتی ققنوس | مراسم جشن امضای «و چشم‌هایش کهربایی بود» برگزار شد.
 

مراسم جشن امضای «و چشم‌هایش کهربایی بود» برگزار شد. 1398/1/24

 

به گزارش روابط عمومی گروه انتشاراتی ققنوس مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب «و چشم‌هایش کهربایی بود» با حضور نویسنده مهری بهرامی و خانم شیوا مقانلو و آقای رضا فکری در شهر کتاب دانشگاه برگزار شد.

و چشم‌هایش کهربایی بود رمانی است که از دریچه‌ای نو و با دیدی خلاقانه به تقابل میان «هستی و نیستی» می‌پردازد. رمانی که راویانش یگانه و منحصربه‌فردند.

تسبیح میان دستان هاشم، چادر مشکی زهره، موازییک‌های کف حیاط، انگشتر و جنینی که از زهدان مادر رانده شده، هر یک به تنهایی جهانی تکان‌دهنده را به تصویر می‌کشند و روایتگر ترس‌ها، تشویش‌ها، آرزوها و ناکامی‌های آدم‌های درون داستان‌اند... .

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

از همین‌جا پیداست و می‌بینمش زن چشم عسلی را. خودش است، مثل همیشه کتابی در دست دارد و پشت به ما ایستاده است کنار درخت. تا برسیم نزدیک، همان‌طور که توی هوا می‌چرخم زن هم می‌چرخد انگار و درخت هم وارونه می‌شود. چقدر قد کشیده است این درخت. چرخ که می‌زنم. درختِ وارونه ریشه‌هایش توی هوا می‌ماند. سه هزار و بیست و سه سال پیش  است انگار و من می‌خواهم از ریشه‌ها خودم را برسانم به تنه درخت. خودم را برسانم به یک زخم عمیق. هاشم مکث می‌کند  دیگر نمی‌چرخاندم، شاید یادش افتاده که نخم نازک شده است. درخت می‌ماند همان‌جا و زن چشم عسلی هم. زن رو برمی‌گرداند و انعکاس رنگ مهره‌هام توی عسلی چشم‌هاش بی‌قرارم می‌کند... .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه