گروه انتشاراتی ققنوس | «روان‌شناسی موسیقی» در بازار نشر
 

«روان‌شناسی موسیقی» در بازار نشر

نمایش خبر

..................

خبرگزاری تسنیم

سه شنبه 11 مهر 1402

..................

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «روان‌شناسی موسیقی» نوشته سوزان هلم با ترجمه سهند سلطاندوست دومین عنوان از مجموعه «روان‌شناسی همه‌چیزِ» انتشارات راتلج است. پیش از این انتشارات ققنوس جلد نخست این مجموعه را با عنوان «روان‌شناسی هنر» منتشر کرده بود.

کتاب حاضر، یکی از زیرشاخه‌ها یا بخش‌های مجاور و مرتبط با روان‌شناسی موسیقی، یعنی موسیقی‌درمانی است و تلاش دارد بتواند خلأیی مهم را به سهم خود در زمینه و خاستگاه روان‌شناسی موسیقی پُر کند و پوشش دهد.تحقیقات در حوزه روانشناسی موسیقی نشان می‌دهد که ذات هر شخص دقیقا با فهرست مورد علاقه موسیقی او ارتباط دارد برای بسیاری از آدم‌ها همواره این سوال پیش می‌آید از نطر درونی برون‌گرا یا درون‌گرا هستند؟ یکی از راه‌های ساده‌ای که بسیار علمی و تایید شده است؛ استفاده از روانشناسی موسیقی می‌باشد.  قبل از اینکه بتوانید به ذات خود پی ببرید ابتدا باید معنی و مفهوم روانشناسی موسیقی را بدانید. روانشناسی موسیقی در مورد چگونگی اثرات موسیقی بر رفتار و تجربیات ما در دو مقیاس فردی و اجتماعی مطالعه می‌کند.

سلطاندوست در مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: «کتاب حاضر با رویکرد نوین تجربی به علم روانشناسی و عمدتاً در چارجوب عصب روانشناسی شناختی تالیف شده است...یکی از زیرشاخه‌ها یا بخش‌های مجاور روانشناسی موسیقی و مرتبط با آن یعنی موسیقی درمانی امروز در پهنه علمی عمومی یا حتی شبهه علمی خود ما ایرانی‌ها هم با اقبالی درخور توجه مواجه شده است و تا جایی که از دور و نزدیک دیده و در جریان بوده‌ام، اقداماتی در آن صورت گرفته است و می‌گیرد.

روانشناسی و ایده‌های پژوهشی و سرنخهایی که در اینگونه آثار عرضه می‌شود، چنانچه در مقدمه مترجمه در کتاب روانشناسی هنر عرض کرده بودم آموزنده و منبع الهامند.»

«روان‌شناسی موسیقی» به قلم سوزان هلم و ترجمه سهند سلطاندوست به همت نشر ققنوس با قیمت 110 هزار تومان در 165 صفحه منتشر شده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه