گروه انتشاراتی ققنوس | «راز و رمز تفکر مثبت» در کتابفروشی‌ها افشا شد
 

«راز و رمز تفکر مثبت» در کتابفروشی‌ها افشا شد

منبع: خبرگزاری مهر

چهارشنبه 19 خرداد 1400

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستف ژانر ژازله به‌تازگی با ترجمه بیتا شمسینی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۶ منتشر شده و این‌ناشر، همراه با این‌کتاب، «راز و رمز آماده‌سازی ذهنی» نوشته سباستین توماس را هم با ترجمه فرزانه مهری به چاپ رسانده است.

این‌کتاب در گروه آثار روان‌شناسی مثبت‌گرا جا دارد و نویسنده‌اش هم معتقد است تفکر مثبت، نوعی فلسفه، هنر زندگی‌کردن و ابزاری در جهت رشد و پیشرفت حرفه‌ای و شخصی است. با این‌حال، اگر تفکر مثبت را برآمده از خردی بدانیم که به فرهنگ‌های مختلف تعلق دارد، می‌بینیم چیز تازه‌ای نیست چون برخی از غارنشینان هم پیش از ما تفکر مثبت را به کار بسته بوده‌اند.

این‌کتاب ۴ فصل با عناوین «تفکر مثبت؟ ببینیم به چه معناست!»، «مثبت‌اندیش‌تر شدن با کمک قانون جذب»، «زندگی موفق‌داشتن» و «دستیابی به صلح درونی» دارد که هرکدام بخش‌هایی را با عناوین ثابت «کلیدهای تغییر»، «چرا باید تغییر کرد؟» و «در هر صورت تلاشتان را بکنید» شامل می‌شوند.

هدف نویسنده کتاب پیش‌رو از نوشتن آن، آموختن سازوکار تفکر مثبت به مخاطب است. همچنین آموختن راه‌حل‌هایی که با آن‌ها بتوان تاب و توان را برای مثبت‌اندیش‌بودن افزایش داد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

وقتی که کشیش محلی،‌ خاخام یا شخصی روحانی برای شخصی دعا می‌کند یا چیزی را تبرک می‌کند، در حال انجام دادن چه کاری است؟ زمانی که از خداوند طلب خیر می‌کنند مشغول چه کاری‌اند؟ مگر غیر از این است که حباب ارتعاشی‌شان را با افکاری که سطح انرژی بالایی دارد پر می‌کنند تا آن را به سویی دیگر گسیل کنند؟ مگر غیر از این است که قانون جذب و اصل فراوانی را برای دیگری به جریان می‌اندازند؟ مگر غیر از این است که از نوعی واقعیت درون‌ماندگار می‌خواهند که برای خیر و صلاح دیگری دست به کار شود؟ واقعیت این است که آن‌ها قوانین تفکر مثبت را به کار می‌اندازند... آن‌ها جهت آینه بزرگ خیر و خوبی را تنظیم و نور جهانی را به سوی شخص دیگری هدایت می‌کنند. اما برای انجام‌ دادن این کار آیا باید عضو فرقه مذهبی خاصی بود؟

این‌کتاب با ۱۷۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه