گروه انتشاراتی ققنوس | «حق با شاخ نبات است» داستان‌هایی کوتاه با مضامین تاریخی و اجتماعی
 

«حق با شاخ نبات است» داستان‌هایی کوتاه با مضامین تاریخی و اجتماعی

 

نمایش خبر

..............................

خبرگزاری تسنیم

سه شنبه 6 خرداد 1399

..............................

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه داستان «حق با شاخ نبات است» نوشته تورج رهنما از سوی انتشارات هیلا وابسته به گروه انتشاراتی ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد. این مجموعه شامل دو نوع داستان است: داستان‌های واقعی و داستان‌های تخیلی.

حق با شاخ نبات است، شامل داستان‌های کوتاه و خیلی کوتاه دربردارنده مضامین تاریخی، اجتماعی و اخلاقی است. طنز، شوخی، مطایبه، اشارات و کنایات زیبا و بجا از ویژگی‌های بارز و جالب توجه این داستان‌هاست.

در معرفی این کتاب آمده است:

«رویاهای ما به دو شکل ظاهر می‌شوند یکی در خواب، یعنی در جایی که نمی‌توان عناصر آنها را بازشناخت، آنها را تنظیم کرد و به آنها شکل بخشید، دیگری زمانی که ما در بیداری به سر می‌بریم، می‌توانیم به رویاهای خود نظم دهیم‌، به آنها شکل ببخشیم و آنها را به دیگری منتقل کنیم. در این مجموعه عناصر زمان و مکان چندان مشخص نیست، آنها به رویاهایی می‌مانند که اجزایشان غالباً ناهمگون‌اند.

تورج رهنما درباره شیوه نگارش این کتاب می‌گوید:‌ چند نکته درباره شیوه نگارش داستان باید بگویم، نخست استفاده از زمان‌ها، مکان‌ها و شخصیت‌های متنوع و دوم بهره‌گیری از عناصر طنز و رعایت کوتاه متن. به سخن دیگر؛ فشردگی جمله‌ها و پرهیز از بیان جزئیات حتی در موارد نه چندان اندک تبدیل شدن جمله به یک واژه. فکر می‌کنم که در روزگار شتاب‌زده ما  دیگر نمی‌توان مانند شهرزاد قصه‌گو آرام و با تأنی سخن گفت. فراموش نکنیم که زبان ما وسیله انتقال اندیشه و اندیشه ما نشان‌دهنده روزگار ما و شرایطی است که ما در آن زندگی می‌کنیم، تردید نیست که با بهره‌گیری از این روش اجزایی در زبان نیز قربانی می‌شوند.

انتشارات هیلا این کتاب را در 770 نسخه به قیمت21 هزار تومان منتشر کرده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه