گروه انتشاراتی ققنوس | تازه‌های نشر
 

تازه‌های نشر 1400/8/4

تازه‌های نشر/ سقوط وال‌استریت


دهه ١٩٢٠ دهه دگرگونی و هیجان در سراسر جهان غرب بود. جنگ جهانی اول تازه به پایان رسیده و تحولات سیاسی و اقتصادی گوناگونی در حال شکل‌گیری بود، اما بیشترین رونق اقتصادی پس از جنگ متعلق به آمریکا بود، چراکه کمترین آسیب را از جنگ دیده بود. آمریکا به‌منظور کمک به بازسازی اروپا به گسترش صنایع خود پرداخت که موجب رونق اقتصادی بی‌سابقه‌ای در کشورش شد و صدها هزار سرمایه‌گذار خُرد با هدف کسب سودهای بادآورده جذب بازار سهام شدند. در این کتاب زمینه‌های رشد اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی اول و تأثیر آن بر رشد بازار سهام، ورود سرمایه‌گذاران طبقه متوسط به بازار سهام و عوامل سقوط این بازار و پیامدهای آن بر زندگی مردم آمریکا بررسی می‌شود. «سقوط وال‌استریت» نوشته «ناتان آسنگ» را فاطمه شاداب به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی انتشارات ققنوس در 119صفحه به بهای 35هزار تومان منتشر شده است.


  تلویزیون
یکی از تأثیرگذارترین اختراعات در طول تاریخ بشر تلویزیون است که همچنان در حال شکل دادن به زندگی مردم در سراسر جهان است. برخی آن را قدرتی تأثیرگذار و مهم و برخی آن را ابزاری برای تبدیل مردم به «توده‌ای بی‌مغز» می‌دانند که فقط می‌خواهند سرگرم شوند. این در حالی است که تلویزیون در حال تغییر همه جنبه‌های زندگی مردم در سراسر جهان است. از شیوه تبلیغات گرفته تا نحوه هواداری از تیم مورد علاقه تا شیوه‌های آموزش و یادگیری، از این‌رو جدا کردن تاریخ تلویزیون از تاریخ کل جهان غیرممکن است. در این کتاب با برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تأثیرگذار و ماندگار در آمریکا آشنا می‌شویم و سیر تغییر برنامه‌ها و سلایق مخاطبان را دنبال می‌کنیم. این کتاب را «کیتی کاوا» نوشته و سرور صیادی آن را به فارسی برگردانده است. تلویزیون را انتشارات ققنوس در 118صفحه به بهای 35هزار تومان منتشر کرده است.


  روبور فاتح
«روبور فاتح» نوشته «ژول ورن» را زهرا فلاح شاهرودی به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. این کتاب، رمانی آینده‌نگرانه از ژول ورن است که رؤیای پرواز و پیشرفت تدریجی علم بشر در راه تحقق این رؤیا را در بطن ماجرایی مهیج به تصویر می‌کشد. 2رقیب و دشمن بالقوه سرشناس از اعضای باشگاه هوانوردی فیلادلفیا، به همراه مهندسی ناشناس، قهرمانان این رمان‌اند که جدال لفظی آنها بر سر مباحث تخصصی به نبردی جانانه مبدل می‌شود. در این داستان، همراه با این شخصیت‌های پیچیده و «آلباتروس» شگفت‌انگیز به سیر در جغرافیای جهان می‌رویم، قاره‌ها را یکی پس از دیگری درمی‌نوردیم و برای لحظاتی قلمروی ایران پهناور نیز پیش چشمانمان در آینه زمان پدیدار می‌شود. در نهایت جدا از ماجرایی علمی و تخیلی، ژول ورن پلیدی‌ها و نیکی‌های سرشت آدمی را در خلال شرح سرگذشت قهرمانانش به نمایش می‌گذارد. این رمان 285صفحه‌ای به بهای 48هزار تومان منتشر شده است.

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه