گروه انتشاراتی ققنوس | تازه‌های انتشارات ققنوس
 

تازه‌های انتشارات ققنوس 1400/9/16

تازه‌های نشر/ دروغ ممنوع


«دروغ ممنوع» نوشته «بنت پولوگ» با ترجمه مریم تقدیسی را به‌تازگی انتشارات ققنوس منتشر کرده است. کتاب حاضر درباره دروغگویی است. البته نه دروغ‌های آگاهانه. منظور دروغ‌های ناآگاهانه‌ای است که همه جا شاهدش هستیم. این دروغ‌ها با وجود بی‌قصد و غرض بودن گوینده و حتی حسن‌نیت او یا سرسری بودنشان مخرب‌اند. کتاب نمونه‌هایی از دروغگویی را تشریح می‌کند که نویسنده روانشناس، بنت پولوگ در طول جلسات مشاوره خود با آنها مواجه شده است. نویسنده معتقد است همه مشکلات زندگی در پی یک دروغ ایجاد می‌شوند و هر دروغی، دروغ دیگری را به‌دنبال دارد. در اختلالاتی مانند اضطراب، وسواس، افسردگی، ترس، ناتوانی در لذت بردن از زندگی، بلاتکلیفی، احساس دوست داشته شدن یا دوست داشته نشدن، اعتیاد، خشونت خانگی و مشکلات روحی دیگر، دروغ نقش مهمی ایفا می‌کند و همانطور که همه روان‌درمانگرها می‌گویند، افشاگری این دروغ‌ها تسکین به‌دنبال دارد. این کتاب 200صفحه‌ای به بهای 48هزار تومان منتشر شده است.

  شاید بهتره با یکی حرف بزنی

«شاید بهتره با یکی حرف بزنی» (روایت‌های یک روان‌درمانگر) نوشته «لوری گاتلیب» را الهام سلمانی فروغی به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. نویسنده این کتاب یک روان‌درمانگر است. او در ابتدای کتاب از ما می‌پرسد:«ما چطور تغییر می‌کنیم؟» و پاسخ می‌دهد «با ارتباط با دیگران». آنچه گاتلیب، با قلم صریح و طنز صمیمانه‌اش، پیش رویمان می‌گذارد؛ زندگی خودش، بیمارانش و ما به‌عنوان مخاطبان کتاب است. با همان درماندگی‌ها و آشفتگی‌ها و بیم و امیدها که اگر خوب نگاه کنیم، کم و بیش میان همه‌مان مشترک است. او نخست برای تسلی یافتن و سپس برای شناخت خود و دسترسی به دنیای پیچیده درونی‌اش به روان‌درمانی روی می‌آورد. این کتاب 496صفحه‌ای 115هزار تومان قیمت دارد.

  اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

«اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری» با زیر عنوان راهی برای دیوانه نشدن نوشته «نایجل لاتا» با ترجمه میترا ملکی از سوی انتشارات ققنوس چاپ شده است. در پشت جلد کتاب آمده است: «بچه بزرگ کردن و عاقل ماندن راحت نیست، ولی شدنی است. البته اگر می‌خواهید بدانید چطور کودکی را بزرگ کنید که در 4 سالگی با پیانو موتسارت بزند، این کتاب مناسب شما نیست. ولی اگر می‌خواهید راهی پیدا کنید تا 10سال اول را بدون دیوانه شدن سپری کنید، این کتاب برایتان مناسب است. درست است این کتاب درباه شماست نه درباره بچه موتسارت بزرگ کردن، اما اگر عقلتان سرجایش باشد، احتمالش زیاد است که بچه‌‌ای باهوش، شاد و متعادل بار بیاورید. انتشارات ققنوس این کتاب 272صفحه‌ای را به بهای 55هزار تومان منتشر کرده است.

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه