گروه انتشاراتی ققنوس | فلسفه هنر رایانه ای
 
21,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

فلسفه هنر رایانه ای

مشخصات کتاب
نویسنده دومینیک مک آیور لوپس
مترجم عرفان قادری
نوبت چاپ 1
تعداد صفحات 216
سال نشر 1397
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
نوع کاغذ تحریر
وزن 284
موضوع فلسفه
شابک 978-600-278-444-5
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/فلسفه-هنر-رایانه‌ای.pdf
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

فلسفۀ هنر رایانه‏ای،کتابی کوچک با ایده‏ای بزرگ است: اعلام موجودیت و تبیین گونۀ هنری جدیدی با عنوان «هنر رایانه‏ای».

این گونۀ هنری چیست و چه ویژگی‏هایی دارد؟ آیا ارزشمند است؟ تفاوت آن با هنر دیجیتال چیست و چگونه از امکانات رایانه در آفرینش آثار هنری بهره می‏گیرد؟ این‌ها اصلی‏ترین پرسش‏هایی هستند که کتاب می‏کوشد، با ارائۀ نمونه‏های فراوان، پاسخی درخور برای آن‌ها عرضه کند. نویسندۀ کتاب، با اتخاذ روشی تحلیلی، پس از توضیح مفاهیم بنیادین «هنر رایانه‏ای» به تعریفی جامع از آن می‏رسد و تلاش می‏کند آن را در قالب نظریه‏ای منسجم سامان دهد. 

دومینیک مک‏آیور لوپس، معاون دانشکده ادبیات و علوم انسانی؛ دانش‏پژوه ممتاز دانشگاهی و استاد صاحب کرسی در گروه فلسفۀ دانشگاه بریتیش کلمبیا است که تاکنون کتاب‏ها و مقالات فراوانی را در زمینه زیبایی‏شناسی و فلسفۀ هنر تألیف کرده است. مک‌آیور لوپس در این کتاب نشان می‌دهد که هنر رایانه‌ای برخی اصول بنیادین شیوه‌های سنتیِ تفکر درباره هنر و آفرینش را به چالش می‌کشد و می‌گوید برای فهم این گونه هنری باید ایده‌هایی چون «تعاملگری» و «کاربر» را در مرکز توجه قرار دهیم. 

 

 

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده اند
عضویت در خبرنامه