گروه انتشاراتی ققنوس | «خاله‌بازی» در کتاب‌فروشی‌ها
 

«خاله‌بازی» در کتاب‌فروشی‌ها

نمایش خبر

.........................

خبرگزاری ایسنا

شنبه 31 خرداد 1399

.........................

به گزارش ایسنا، چاپ نهم این کتاب با قیمت ۲۸هزار تومان توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

در معرفی کتاب «خاله‌بازی» که یک رمان واقع‌گرا با محوریت زن و باورهای مهرطلب است عنوان شده است: این رمان بر پایه خاطرات یک زن تحصیل‌کرده است و به تاثیر درونیات واقعی او بر زندگی اطرافیانش می‌پردازد.

سلیمانی خود درباره این رمان گفته بود: رمان «خاله‌بازی» اولین رمان من بود که به نشر ققنوس دادم. رمان در دهه ۷۰ نوشته شده منتها چاپ نشد. بعد از آن‌که رمان «بازی آخر بانو» توسط نشر ققنوس چاپ شد و مورد استقبال قرار گرفت، رمان «خاله‌بازی» هم در سال ۱۳۸۷ به چاپ رسید.

بلقیس سلیمانی در رمان «خاله‌بازی» نسلی را باز می‌خواند که جهان و بنیادهایش را دگرگون می‌ساخت، نسلی که نقش‌های ازلی را ابدی نمی‌خواست.

«خاله‌بازی» داستان دو دوست هم‌دانشگاهی قدیمی به نام‌های ناهید و حمیرا را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها به هم می‌رسند. ناهید از زندگی خود می‌گوید و با او وارد خاطراتش می‌شویم. خاطراتی از مردی به نام مسعود و زنی به نام سیما و گرداننده زندگی آن‌ها که ناهید است.

این رمان همان‌طور که از عنوانش برمی‌آید بازی ناهید با هَوو، همسر و فرزندان همسر و در نهایت با خودش است که بی‌شباهت به خاله‌بازی نیست؛ اما روایتی که ناهید تعریف می‌کند نتیجه متفاوتی را در ذهن حمیرا ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد ناهید آن‌چنان که می‌نماید نیست.

بلقیس سلیمانی همچنین رمان‌های «شب طاهره»، «آن مادران، این دختران» و «بازی آخر بانو» و مجموعه داستان «پسری که مرا دوست داشت» و سرگذشت‌نامه «نام کوچک من بلقیس» را در نشر ققنوس منتشر کرده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه