گروه انتشاراتی ققنوس | توسط انتشارات ققنوس؛ «خاله‌بازی» بلقیس سلیمانی به چاپ نهم رسید
 

توسط انتشارات ققنوس؛ «خاله‌بازی» بلقیس سلیمانی به چاپ نهم رسید

نمایش خبر

.........................

خبرگزاری مهر

شنبه 31 خرداد 1399

.........................

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان «خاله‌بازی» نوشته بلقیس سلیمانی به‌تازگی توسط انتشارات ققنوس به چاپ نهم رسیده است.

این‌رمان، اثری واقعگرا بر پایه خاطرات یک زن تحصیل‌کرده است که به تأثیر درونیات واقعی او بر زندگی اطرافیانش می‌پردازد و نویسنده درباره‌اش گفته است: «خاله‌بازی» اولین‌رمان من بود که به نشر ققنوس دادم. رمان در دهه ۷۰ نوشته شده منتها چاپ نشد. پس از آن که رمان «بازی آخر بانو» توسط این‌ناشر چاپ شد، «خاله‌بازی» هم سال ۱۳۸۷ به چاپ رسید.

رمان‌های «شب طاهره»، «آن مادران، این دختران»، «بازی آخربانو» و مجموعه داستان «پسری که مرا دوست داشت» و سرگذشتنامه «نام کوچک من بلقیس» دیگر کتاب‌هایی هستند که این‌ناشر از بلقیس سلیمانی چاپ کرده است.

سلیمانی در «خاله‌بازی» نسلی را بازخوانی می‌کند که جهان و بنیادهایش را دیگرگون می‌ساخت؛ نسلی که نقش‌های ازلی را ابدی نمی‌خواست.

داستان این‌رمان درباره دو دوست هم‌دانشگاهی قدیمی به نام‌های ناهید و حمیرا است که پس از سال‌ها به هم می‌رسند. ناهید از زندگی خود می‌گوید و مخاطب وارد خاطراتش می‌شود؛ خاطراتی از مردی به نام مسعود و زنی به نام سیما و گرداننده زندگی آن‌ها که ناهید است. این‌رمان، همان‌طور که از عنوانش بر می‌آید، بازی ناهید با هَوو، همسر و فرزندان همسر و در نهایت با خودش است که بی‌شباهت به خاله بازی نیست؛ اما روایتی که ناهید تعریف می‌کند نتیجه متفاوتی را در ذهن حمیرا ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد ناهید آن‌چنان که می‌نماید، نیست.

این کتاب در چاپ نهم با قیمت ۲۸,۰۰۰ تومان منتشر شده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه