آموزش، دین، و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوران قاجار
این کتاب گزارشی جامع و تحلیلی از جنبش اصلاح آموزشی در ایران قرن نوزدهم است و به اصلاح آموزشی در متن گستردهتر فرایند مدرنسازی در جامعه ایران میپردازد.
مشخصات کتاب
نویسنده
|
مونیکا ام. رینگر
|
مترجم
|
مهدی حقیقتخواه
|
نوبت چاپ
|
7 |
سال نشر
|
1403 |
سال چاپ اول
|
1381 |
نوع جلد
|
شومیز |
قطع
|
وزیری |
نوع کاغذ
|
بالکی |
تعداد صفحات
|
320 |
موضوع
|
آموزش و پرورش ایران |
شابک
|
978-964-311-338-4
|
دانلود خلاصه کتاب
|
/Content/Images/uploaded/دوران قاجارنهایی.PDF |
تولید کننده
|
ققنوس
|
مقدمه و اطلاعات کتاب
این کتاب گزارشی جامع و تحلیلی از جنبش اصلاح آموزشی در ایران قرن نوزدهم است و به اصلاح آموزشی در متن گستردهتر فرایند مدرنسازی در جامعه ایران میپردازد. نظام جدید، دارالفنون، مدارس جدید، مدارس خارجی، میسیونری و اقلیتها، اعزام دانشجویان به خارج، و انجمن معارف، از جمله موارد بحثهای این کتاب است. کتاب به فرایند مدرنسازی و تنگناهای فراروی آن، دشواریهای تحول سیاسی و اجتماعی، چالشهای بین افکار و نهادهای مدرن و سنتی میپردازد، جَدَل بین دیدگاههای رقیب را در حوزه سیاست، جامعه و فرهنگ ایران پی میگیرد، و پیشزمینهها و هدفهای اصلاحی انقلاب مشروطیت و پس از آن را روشن میسازد.
مطالعه بخشی از کتاب