گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب «بچه رام‌کننده اژدها» با حضور دانش‌آموزان بررسی شد
 

کتاب «بچه رام‌کننده اژدها» با حضور دانش‌آموزان بررسی شد 1396/2/7

فریده برنگی
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی کتاب «بچه رام‌کننده اژدها» با حضور فریده برنگی و جمعی از دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی صبح امروز (شنبه 10 بهمن) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد. مترجم اثر، فریده خرمی در این نشست حضور نداشت.
 
داستان «بچه رام‌کننده اژدها» هم احساسات را بر‌می‌انگیزد و هم می‌خنداند و به خوبی دوستی دو موجود بسیار متفاوت را نشان می‌دهد. کتاب می‌تواند به کودکانی که به‌تازگی صاحب خواهر یا برادر کوچک‌تر شده‌اند کمک کند تا با دنیای آنها بهتر آشنا شوند و محبتشان نسبت به آنها افزایش یابد. «بچه رام‌کننده اژدها» برای بلندخوانی پیش از خواب برای کودکان مناسب است.
 
فریده برنگی در ابتدای این نشست درباره واژه محبت و کاربردهای آن برای بچه‌ها صحبت کرد. سپس به فواید محبت کردن و خصوصیات انسان‌های مهربان اشاره کرد و گفت که محبت کردن به دیگران بخل و حسد و کینه را از انسان دور می‌کند و سبب می‌شود که انسانیت و ایثار و گذشت در جامعه رواج پیدا کند. آدم‌های مهربان و بامحبت هیچ‌وقت نمی‌توانند به دیگران بدی کنند و همه آنها را دوست دارند.
 
وی در ادامه از دانش‌آموزان خواست درباره محبت کردن به دیگران نظرات خود را بیان کنند.
 
در ادامه برنامه لاله مالمیر، از مربیان کودک، از بچه‌ها خواست نظرات خود را درباره کتاب «بچه رام‌کننده اژدها» بیان کنند، سپس صدا و حرکات اژدها را در حالت‌های مختلف شادی، ناراحتی، ناامیدی، عصبانی و ... تقلید کنند.
 
دانش‌آموزان در بخش دیگری از این برنامه، با عروسک‌های دست‌سازی که در اختیارشان قرار گرفته بود نمایشی را درباره اژدها برای سایر بچه‌ها اجرا کردند.
 
ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه