گروه انتشاراتی ققنوس | مراسم بزرگداشت منصور یاقوتی همراه با رونمایی از تازه‌ترین اثر داستانی این نویسنده برگزار می‌شود: خبرگزاری کتاب
 

مراسم بزرگداشت منصور یاقوتی همراه با رونمایی از تازه‌ترین اثر داستانی این نویسنده برگزار می‌شود: خبرگزاری کتاب 1396/2/7

  مراسم بزرگداشت منصور یاقوتی برگزار می‌شود
خبرگزاری کتاب 11 اسفند 1392 ساعت 17:05
مراسم بزرگداشت منصور یاقوتی همراه با رونمایی از تازه‌ترین اثر داستانی این نویسنده پیشکسوت در موسسه مطالعاتی رخداد تازه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم بزرگداشت منصور یاقوتی، نویسنده پیشکسوت کرمانشاهی و رونمایی از تازه‌ترین اثر داستانی‌اش با نام «چشم هیچکاک»، ساعت 15 روز چهارشنبه، 14 اسفند با حضور این نویسنده، شهرام اقبال‌زاده، آرش سنجابی، رضا خندان مهابادی و کاوه گوهرین در سالن همایش‌های موسسه مطالعاتی رخداد تازه برگزار می‌شود.

منصور یاقوتی چندی پیش درباره «چشم هیچکاک» به ایبنا گفت: به گمان من داستان‌ها در «چشم هیچکاک» از نظر فرم و مضمون متنوع هستند و هماهنگی میانشان وجود ندارد و در مقایسه با دیگر آثارم، این کتاب را از جهت تنوع، به کتاب «زخم» نزدیک می‌دانم.

«عنکبوت نفرین شده»، «پروانه بر خاک»،‌ «چشم هیچکاک»، «ستیز»،‌ «به اسب‌ها»، «حکومت نظامی»، «آخرین آرزوی محکوم به اعدام»، «گداها»، «گریه در گلو»، «کژ دم و سنگ» و «درخت» از داستان‌های این مجموعه به شمار می‌آیند.

مجموعه داستان «چشم هیچکاک» نوشته منصور یاقوتی در 96 صفحه، از سوی انتشارات هیلا منتشر شد.

منصور یاقوتی متولد پنجم اسفند 1327 کرمانشاه، داستان‌نویس، شاعر و منتقد ادبی است.

«زخم»(مجموعه داستان)، «گل خاص»(مجموعه داستان ترجمه به زبان کردی)، «کودکی من»(مجموعه داستان)، «داستان‌های آهودره»(مجموعه داستان)، «با بچه‌های ده خودمان»(مجموعه داستان)، «سال کورپه»(مجموعه داستان)، «پاجوش»(داستان بلند)، «زیرآفتاب»(داستان بلند)، «چراغی بر فراز مادیان کوه»(داستان بلند)، «دهقانان»(رمان)، «افسانه‌هایی از ده‌نشینان کرد»(پژوهش و گردآوری فرهنگ توده)، «یادداشت‌های یک آموزگار»(پژوهش) و «مردان فردا»(مجموعه داستان، برگزیده بهترین کتاب سال توسط شورای کتاب کودک) از جمله آثار وی به شمار می‌آیند.

موسسه مطالعاتی رخداد تازه در ابتدای خیابان گیشا، جنب خیابان یکم، پلاک 12، طبقه سوم واقع شده است.
ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه