گروه انتشاراتی ققنوس | عرضه جدیدترین اثر یاسمن خلیلی‌فرد/ «بنفش مایل به لیمویی» چهار سال طول کشید
 

عرضه جدیدترین اثر یاسمن خلیلی‌فرد/ «بنفش مایل به لیمویی» چهار سال طول کشید

نمایش خبر

........................

خبرگزاری ایبنا

چهارشنبه 18 خرداد 1401

........................

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یاسمن خلیلی‌فرد متولد ۱۳۶۹ در شمیرانات و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت خود را از ۱۳ سالگی با نوشتن نقد فیلم و سریال برای نشریه  «سروش هفتگی» آغاز کرد و کارش را به صورت رسمی در مجلاتی «فیلم و سینما»، «سینما»، «نیمرخ» و روزنامه «بانی فیلم» ادامه داد.

یاسمن خلیلی‌فرد درباره موضوع کتاب جدیدش گفت: کتاب «بنفش مایل به لیمویی» به لحاظ سوژه، موضوع، تم و فضای داستانی در ادامه‌ی دو رمان قبلی من یعنی «انگار خودم نیستم» و «یادت نرود که …» قرار دارد. از نظر محتوا و موضوع تقریبا نزدیک به هم هستند. «یادت نرود که ...» یک رمان اجتماعی و «انگار خودم نیستم» یک رمان روانشناسی است که به روابط بین آدم‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: رمان «بنفش مایل به لیمویی» داستان سه نفری است که در خارج از ایران هستند. در این کتاب به مناسبات بین این سه نفر که از جامعه امروزی هستند، می‌پردازد. این رمان در راستای سه‌گانه، تکمیل‌کننده دو رمان قبلی است. فکر می‌کنم «بنفش مایل به لیمویی» از نظر کیفی، بهتر از رمان‌های قبلی است چون کسانی که این رمان را خواندند نظر بهتری داشتند. این کتاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسد. 

نویسنده کتاب «بنفش مایل به لیمویی» گفت که نگارش این کتاب تقریبا چهار سال زمان برد و افزود: در هنگام نگارش از تجربیات خودم و دیگران استفاده می‌کنم. موضوع این کتاب چندین سال در ذهنم بود و فرآیند نگارش نیز بسیار زمان برد؛ بازنویسی‌های زیادی داشتم. به صورت کلی یک کتاب را سریع نمی‌نویسم و یک مقداری توقف می‌کنم و مجددا ادامه می‌دهم.

خلیلی‌فرد در پایان گفت: این رمان، پنجمین رمان من است و قبل از آن دو رمان، یک مجموعه داستان و یک کتاب تخصصی سینمایی نشر جنگ داشتم. انشاالله این کتاب در تیرماه چاپ می‌شود و در همان زمان نیز مراسم رونمایی برگزار می‌شود. تجربه نسخه صوتی «یادت نرود که …» از نشر چشمه در رادیو گوشه داشتم که همین موضوع باعث استقبال بی‌نظیر مخاطب شد؛ بنابراین «بنفش مایل به لیمویی» هم به نسخه صوتی نیز تبدیل می‌شود.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه