گروه انتشاراتی ققنوس | «شب به خرس»؛ رمانی با یک آغاز هیجان‌انگیز
 

«شب به خرس»؛ رمانی با یک آغاز هیجان‌انگیز

نمایش خبر

............................

خبرگزاری تسنیم

یکشنبه 11 خرداد 1399

............................

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «شب به خرس» تازه‌ترین رمان عماد رضایی‌نیک از سوی نشر هیلا منتشر شد. این کتاب که شروعی هیجان‌انگیز دارد،‌ با اتفاقی که نویسنده آن را به زلزله تشبیه‌ کرده آغاز می‌شود‌، ماجرایی که در خیابان سهروردی تهران در آخرین روز آذرماه رخ می‌دهد و زمین فرو می‌نشیند و فوجی از پرندگان  شبیه جغد به آسمان می‌روند و بوی مشمئزکننده‌ای بلند می‌شود و... .

رضایی نیک در این رمان داستان دو انسان تنها را روایت می‌کند‌، فاضل قناعت‌جو و ناصر عنصری که از نیمه‌های داستان با هم آشنا می‌شوند. این دو با مشکلات روحی و ارتباط با جامعه از کودکی روبرو بوده‌اند و همین امر از هر کدام انسان‌های متفاوتی ساخته است. فاضل قناعت‌جو از کودکی پدر و مادرش را از دست داده و با تنها بازماندگانش دخترخاله و مادربزرگش زندگی می‌کند‌، دخترخاله‌ای که عاشقش است اما دست رد به سینه‌اش زده است. ناصر عنصری در کودکی به دلیل حادثه‌ای پدربزرگ عزیزش را از دست داده و تمام لحظات بعد از آن را در انتظار انتقام از قاتلان او می‌گذراند.

 عناوین فصل‌های این اثر به این شرح است: آغاز، روزگار ساده مردی که هراسی عجیب داشت، فرناز و موسیقی‌های چرخ‌گوشتی، عادت: باید!، مردی با ارثیه عجیب که شب‌ها با سایه‌ها زندگی می‌کرد، ناهی دخترخاله‌ای که نمی‌خواست!، راز شش‌سالگی فاضل، تصمیم مهم زندگی تحت تاثیر برآورده‌شدن یکی از آرزوهای ناهی!، دروازه شمیران پلی به سوی بنفشه، کمپانی برادران یعقوبی تقدیم می‌کند، تصمیم بزرگ فاضل، ناهی به جای فرناز، شنبه بزرگ (شماره یک: حالت پرواز)، شنبه بزرگ (شماره دو: بنفشه)، شنبه بزرگ‌ (شماره سه: سرمه‌ای)، منم اون یار شیرین، با کفش‌های سرمه‌ای به بنفشه می‌رود، ذهن بنفش، چه آدم‌هایی پیدا می‌شوند، ناصر عنصری، خرپشته، صبحانه سه‌نفره، اولین مأموریت، صدای سوت قطار، فاضل انتقامجو، بهترین ساندویچ جهان، سَبُک، فهرست انتقام، ورود مهشید، پلک‌افتاده‌ها، پیامکِ خروش، بالاخره، سِروِ لازانیا روی میز پنجاه‌ساله، هر شب، شبِ قبل از بولان،‌ خانه‌باغ، میانه، دومین دیر رفتن، روند تادیب آقای ثابت‌عهد در روزی کاملا بارانی، ملاقات با برادران یعقوبی و شرح ماوقع، ماکارونی با سس سفید، سفر به انتهای شب، در جستجوی پریا،‌ آرشام انگلیسی توی یک ابر، جستاری در باب زندگی رؤسا، غرق‌شده، وِرنی‌پوش با بندِ شلوار، کُپ‌کرده‌ها و گُرگرفته‌ها، ماموریتی تا کمیجان، قصه آگوستین بِلویانوازی، گوی نقره‌ای، تعقیب، اتمام ماموریت، کارآگاه به تحقیق و تعقیب ادامه می‌دهد، پرونده، فاضل با پیرهن چهارخانه گُلبهی، شب به خرس، آلونکِ جلوِ دریاچه، تخته‌نرد، روند نهایی پرونده، جیش، باغِ سلانه‌سلانه، اَروند تا خانه، ملاقات با غولِ چاه، قهرمان ناصر، پیش از پایان و پایان.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه