گروه انتشاراتی ققنوس | کتاب تازه‌ای از «بندیکت ولس» در ایران
 

کتاب تازه‌ای از «بندیکت ولس» در ایران

نمایش خبر

...........................

خبرگزاری تسنیم

دوشنبه 3 آذر 1399

...........................

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «تقریباً نابغه»، نوشته «بندیکت ولس» نویسنده پرفروش سوئیسی- آلمانی با ترجمه حسین تهرانی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

این اثر داستان باورنکردنی ولی واقعی جوانی درمانده و فقیر به نام فرانسیس دین است که در یک تریلر پارک زندگی می‌کند. او هیچ چیز از پدرش نمی‌داند.

مادر فرانسیس که به شدت افسرده و در آسایشگاهی بستری است، سرانجام در نامه‌ای که پیش از یک خودکشی ناموفق می‌نویسد رازی را برملا می‌کند. این راز به فرانسیس می‌گوید که پدر ناشناسش نابغه است. او به همراه دوستانش سفری ماجراجویانه را از سویی یه سوی دیگر آمریکا آغاز می‌کند تا اصل و ریشه خود را بیابد.

«تقریباً نابغه» اثری تحسین­ شده از بندیکت وِلس، نویسنده موفق آلمانی‌سوئیسی است که منتقدان ادبی او را مستعدترین نویسنده ادبیات امروز آلمان می­‌دانند. کتابخوان­‌های ایرانی وِلس را با «پایان تنهایی» می­‌شناسند؛ کتابی که محبوب‌­ترین رمان سال 2016 آلمان بوده و سه جایزۀ معتبر ادبی را نصیب خود کرده است.

ماجرای «تقریباً نابغه» در سال 2005 اتفاق می‌افتد و به گفته نویسنده، اگرچه اساس این داستان بر واقعیت استوار است، تمام شخصیت‌ها و رخدادهای آن تخیلی هستند.

 «کلیمونت»، «نیویورک»، «میدوست»، «لاس وگاس»، «سان فرانسیسکو»، «لس آنجلس»، «تیخوانا» و «آمریکا» عناوین هشت فصل این کتاب هستند.

انتشارات ققنوس کتاب «تقریباً نابغه» را با ترجمه حسین تهرانی در 336 صفحه و شمارگان هزار و 100 نسخه منتشر کرده است.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه