گروه انتشاراتی ققنوس | پیشنهاد چهره های فرهنگی برای مطالعه کتاب های ققنوس
 

پیشنهاد چهره های فرهنگی برای مطالعه کتاب های ققنوس 1396/2/7

/هدیه‌ الهی‌قمشه‌ای، نویسنده و از پژوهشگران پیشکسوت حوزه عرفان و قرآن‌پژوهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایبنا، درباره آثار مورد مطالعه خود در سال 1394 اظهار کرد: کتاب‌های بسیاری را در سال 1394 مطالعه کردم، اما کتاب «ماجراهای جاودان فلسفه» نوشته هنری توماس و دانالی توماس با ترجمه احمد شهسا منتشر شده از سوی انتشارات ققنوس بسیار برایم جالب و دلپذیر بود.
صاحب کتاب «تفسیر ادبیات عرفانی در مثنوی» اظهار کرد:‌ ماجراهای‌ فلسفی‌ که‌ این‌ کتاب‌ شرح‌ آن‌ها را به‌ عهده‌ گرفته‌ است‌ از همه سرگذشت‌های‌ دل‌انگیز جذاب‌تر و خواندنی‌ترند، زیرا هیچ‌ سیر و سیاحتی‌ پرشورتر از صعود به‌ قله حکمت‌ و دانش‌ نیست‌. این‌ کتاب‌ برای کسانی که‌ ذهنی‌ روشن‌ دارند مناسب است زیرا آنها را به‌ تماشای‌ بزرگترین و جذاب‌ترین‌ درام‌ روحی‌ جهان‌ می‌خواند و زندگی‌ دراماتیک‌ و شورانگیز بزرگترین اندیشمندان‌ را از مقابل‌ نظرشان‌ می‌گذراند.
الهی‌قمشه‌ای با اشاره به این‌که «ماجراهای جاودان فلسفه» به انسان فضیلت اخلاقی می‌آموزد، افزود: انسان تنها موجودی است که همیشه دچار اضطراب درباره زندگی پس از مرگ است، اما مطالعه این کتاب به او می‌آموزد که انسان به عنوان خلیفه خداوند بر زمین باید بیاموزد که این دنیا بی‌اعتبار است. این کتاب به خوبی می‌تواند این تاثیر را بر مخاطبان خود بگذارد و آنها را بیشتر از همیشه با فضیلت آشنا کند.

آقای محمد حسینی در گفت و گو با ایبنا گفت: کتاب «انکار حضور دیگری» نوشته سیاوش جمادی که از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد از آن آثاری است که از خواندن آن بسیار لذت بردم و انتشار آن را اتفاق خوبی در حوزه نشر در سال 94 می‌دانم.

جمشید مشایخی: روایتی جالب از برخورد شمس و مولانا را در «ملت عشق» بخوانید/ کتاب‌های حوزه تاریخ و فرهنگ ایران از علایق من هستند
جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «ملت عشق» نوشته الیف شافاک را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: «ملت عشق» کتابی است که برخورد مولانا و شمس را به صورت داستانی جذاب و شیوا ارائه کرده که خواندن آن برای من بسیار لذت بوده است.
ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه