گروه انتشاراتی ققنوس | پسربچه‌ای که معلمش را شکست داد: «ماجراهای مدرسه» در بازار کتاب: در قالب مجموعه ۴ جلدی منتشرشد؛
 

پسربچه‌ای که معلمش را شکست داد: «ماجراهای مدرسه» در بازار کتاب: در قالب مجموعه ۴ جلدی منتشرشد؛ 1396/2/7


به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه ۴ جلدی «ماجراهای مدرسه» نوشته جیمز پترسن و کریس تبتس به تازگی با ترجمه فریده خرمی توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شده است. تصویرگری کتاب‌های این مجموعه توسط لورا پارک انجام شده است.

کتاب اول مجموعه «بدترین سال‌های زندگی من» نام دارد که نسخه اصلی اش در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است. شخصیت اصلی داستان‌های این مجموعه، پسربچه‌ای به نام ریف خاچاتوریان است که کتاب اول را این گونه معرفی می‌کند: این قصه عجیب و غریب برایتان می‌گوید که چطور من، یعنی ریف خاچاتوریان: با معلم شیطان صفتی به اسم بانو اژدها جنگیدم و شکستش دادم. روحم را به گردن کلفت مدرسه فروختم، ورقه‌ای یک دلار. بارها و بارها با یک خرس زنده واقعی کشتی گرفتم. وارد تجارت نوشابه شدم و ورشکست شدم. بدترین روزهای زندگی ام گاهی خوب بودند گاهی بد. اما بیشتر وقت‌ها خنده دار. خودتان امتحان کنید.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

بین عید شکرگزاری و تعطیلات کریسمس چیز زیادی تغییر نکرد. در واقع اگر می‌خواستم زیاد ازش حرف بزنم، فکر می‌کردی ورق‌های کتاب به هم چسبیده و داری همان فصل‌های قبلی را دوباره می‌خوانی. برای همین خلاصه‌اش کردم: میلر همان زالوی آشغال کله کودنی که بود، بود. ناچار بودم مقداری از پول زوم را برای خرید هدیه کریسمس نگه دارم، پس موفق شدم فقط دوازده صفحه دیگر ازش پس بگیرم.

و راجع به مدرسه؟ آخرین چیزی که خانم دوناتلو قبل از تعطیلات به من گفت این بود که: «سعی‌ات رو بکن ریف، می دونم که توانایی‌ت بیشتر از این هاست. خودت هم می‌دونی.» یعنی، در کارنامه ات توقع نمره خوب نداشته باش.

این کتاب با ۳۱۵ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

ریف خاچاتوریان کتاب دوم ماجراهایش در مدرسه را با این جملات توصیف می‌کند: مبارکه! انگار پارسال از دوره اول دبیرستان جون سالم به در بردیم! (با بدبختی) اما حدس بزن چی شده! سال تحصیلی جدید داره شروع می شه. نگران نباش! هوات رو دارم. مرحله اول: قصه م رو بخون! مرحله دوم: کارهایی رو که من کردم نکن! به بدترین سال بعدی زندگی من خوش آمدید!

دومین عنوان این مجموعه «یکی به دادم برسه!» است. نسخه اصلی این کتاب هم در سال ۲۰۱۴ چاپ شده و با فصل اولش با «بوم!» آغاز می شود.

این کتاب هم با ۲۱۹ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۰ هزار ریال منتشر شده است.

«برادر چاق و دروغگوی من» عنوان سومین کتاب «ماجراهای مدرسه» است. این کتاب با روایت خواهر ریف شروع می شود: داشتن برادری که به خاطر کارهای بدش مشهور شده سخت است. مخصوصا که دهن لق هم باشد. لابد ریف همه چیزم را برات تعریف کرده. بگذار ببینم... چی گفته؟ گفته فضولم؟ اعصابش را خرد می کنم؟ هرچه دسر باشد می خورم؟ خب، یک چیزی بگویم؟ دروغ است. همه اش دروغ است. غیر از دسر. این یکی... خب، باشد، این یکی راست است.

خواهر کوچک ریف خاچاتوریان بودن آسان نیست. ریف به خاطر خوشگذرانی در مدرسه، قانون شکنی می‌کرد. هرگز در مدرسه نمره ۲۰ نگرفت. در مدرسه یک میلیون دشمن داشت. و حالا همه فکر می کنندکه من هم مثل او هستم! برای همین می‌خواهم به همه ثابت کنم که اشتباه می‌کنند. این‌ها جملات خواهر ریف هستند که در در معرفی کتاب سوم گفته و می گوید که حالا وقت انتقام رسیده است...

این کتاب با ۲۸۶ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب چهارم هم «چطور از دست قلدرها، کلم بروکلی و تپه مارها جان سالم به در بردم!» نام دارد. ریف درباره این کتاب می گوید: بگذار چیزی را روشن کنیم: «بازی و سرگرمی» در این اردوگاه شامل شب تا صبح آواز خواندن و کباب درست کردن نمی شود. اما لااقل در اردوگاه وانامورا، من، ریف خاچاتوریان برای اولین بار در زندگی ام چندتا دوست پیدا کرده ام.

ریف دوستانش را در این کتاب چنین معرفی می کند: توپچی (زیاد توالت می رود)، بی کله (ازش می ترسم)، خواهرم جورجیا (نمی شود از شرش خلاص شد) و دماغ خور (هم تختی ریف).

خلاصه داستان این کتاب هم از زبان ریف به این ترتیب است که وقتی عده ای گاگول مثل ما را با گروهی از بچه باحال های واقعا بدجنس قر و قاطی کنند و کسی هم نباشد که به دادمان برسد، آخرش چه می شود؟ دردسر درست می شود؛ یک عالمه دردسر. «پایان قاراشمیش» عنوان اولین فصل این کتاب است.

این کتاب با ۳۰۸ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار ریال منتشر شده است.

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه