گروه انتشاراتی ققنوس | معرفی کتاب| پیامدها و تأثیر انقلاب کوبا بر جهان امروز
 

معرفی کتاب| پیامدها و تأثیر انقلاب کوبا بر جهان امروز

نمایش خبر

.......................

خبرگزاری تسنیم

دوشنبه 3 بهمن 1401

.......................

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «انقلاب کوبا» نوشته مایرا ایمل با ترجمه سیما مولایی از سوی انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد.

مجموعه کتاب چشم‌اندازهایی از تاریخ جهان از نگاه‌های مختلف به رویدادهای سرنوشت‌ساز تاریخ جهان می‌پردازد،‌ هر جلد با استفاده از منابع دست اول و دوم اطلاعات زمینه‌ای، مسائل پیرامونی و روایت‌های اول شخص  افراد، نگاهی به یکی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر جهان دارد.

تمام کتاب‌های این مجموعه دارای فهرست مطالب توضیحی، گاهشمار‌، کتاب‌شناسی و نمایه است که کمک بسیاری به درک وقایع خواهد کرد.

«انقلاب کوبا» هشتمین مجلد از این مجموعه است که از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است،‌ این کتاب دلیل‌های وقوع انقلاب،‌ پیامدها و تأثیر پایدارش بر جهان امروز را بررسی می‌کند.

در معرفی این کتاب آمده است:‌ «در سال 1961، کاسترو رسماً اعلام کرد که کوبا کشوری سوسیالیستی است. در دهه 1970 کوبا توانست به موفقیت‌هایی به‌ویژه در زمینه آموزش و پرورش، خدمات پزشکی و بهداشت دست یابد. شمار زیادی از مردم کار پیدا کردند و برابری و ثبات بیشتری برقرار شد. اما در همان حال آزادی‌های سیاسی کاهش یافت و کسانی که پیرو خط مشی کاسترو نبودند، سرکوب می‌شدند. در سال 1980کوبا با مشکل بزرگی روبه رو شد. بسیاری از مردم شغلشان را از دست دادند، مواد خوراکی سهمیه‌بندی شد، و زندگی مردم سخت‌تر شد. هزاران نفر از کوبا گریختند و به ایالات متحده پناهنده شدند.»

 کتاب شامل 4 بخش اصلی است،‌ در بخش نخست به «زمینه تاریخی انقلاب کوبا» پرداخته شده است،‌ نویسنده در بخش دوم درباره انقلاب کوبا به بررسی بخشی از دیدگاه‌های افرادی شامل یک افسر آمریکایی،‌ یک تاریخ‌نویس‌، یک افسر ارتش آمریکا، یک نویسنده سوسیالیست، یک تاریخ‌نویس و... پرداخته است.

در بخش سوم نیز به روایت‌های شخصی درباره انقلاب کوبا اشاره شده است،‌ خاطره یکی از رهبران شوروی از اولین روز پیروزی‌، جزئیات حمله به خلیج خوک‌‌ها از زبان یک افسر سیا،‌ روایت بازدید دختر یکی از مهاجران کوبایی از کوبا و روایت روزنامه‌نگاری که شاهد لحظه پیروزی انقلاب کوبا است‌، از جمله این روایت‌ها است.

انتشارات ققنوس این کتاب را در شمارگان 1100 نسخه به قیمت 95 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه