گروه انتشاراتی ققنوس | سمفونی مردگان از نگاه آینه های 45
 

سمفونی مردگان از نگاه آینه های 45

ماه نامه فیلم، سال نهم، شماره 107،ص12 

امیرحسن چهلتن
سمفونی مردگان با یک تابلوی درخشان آغاز می شود، اما رفت  آمد مکرر نویسنده در تونل زمان و البته از طریق ذهن آدم های مختلف تا حدودی موجب مکررگوئی می شود.
گردون، سال اول، شماره 13-14، تیر 1370، ص57
 
 
 
منصور کوشان
... گروه سوم نویسندگانی یند که گوشه چشمی به حیات رمان و دگرگونی های تکنیکی و ساختاری نوین رمان نویسی دارند. در این زمینه هم از نظر کمی هم کیفی، در سطح گسترده ئی شاهد رشد و بالندگی بوده ئیم. در این زمینه انگشت شمارند رمان هائی که مطرح بوده اند: رازهای سرزمین من، سمفونی مردگان، توبا و معنای شب، ناکجاآباد، اهل غرق و... که در شیوه سیال ذهن و رئالیسم جادوئی جای می گیرند.
ارغوان شماره 5-6، سال اول، مرداد 1370، ص64
 
 
 
داریوش مهرجوئی
از میان رمان های ایرانی هم، سال گذشته سمفونی مردگان عباس معروفی را خواندم و خیلی پسندیدم. به نظرم نه در قیاس با آثار نویسندگان بزرگ اما در قیاس با آثار ایرانی، این اثر جای ارزنده ئی دارد. اولین رمان ایرانی است که روی معماری و ساختنش کار شده و تغئیر زاویه آن هم فوق العاده است.
 
 
فیلم: وسوسه نشدید فیلمی بر اساس آن بسازید؟
چرا. اتفاقا سال گذشته با نویسنده اش آشنا شدم و راجع به همین موضوع هم صحبت کردیم، اما یک نکته اساسی هست. این که این از جمله کتاب هائی است که در یک فیلم با زمان محدود دو ساعت، نمی توان حق مطلب را ادا کرد و بیش تر مناسب مجموعه تلویزیونی است که اتفاقا به فکرش هم هستم. قرار است به زودی با تلویزیون مذاکره کنیم. 
ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه