گروه انتشاراتی ققنوس | زندگینامه گابریل گارسیا مارکز
 
270,000 تومان
این کتاب به سفارش شما طی 72 ساعت كاری چاپ و ارسال می شود. امكان كادوپیچ كردن و ارسال از طریق پیك برای این كتاب وجود ندارد.

زندگینامه گابریل گارسیا مارکز

او بزرگ‌ترین نویسنده آمریکای لاتین به شمار می‌رود و در « جهان اول » نیز ، آمریکای شمالی و قاره اروپا در چهل سال اخیر نامش در اوج بوده است .نویسنده‌ای محبوب ، همتراز با چارلز دیکنز ، ویکتور هوگو و ارنست همینگوی ، میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش به فروش می‌روند
مشخصات کتاب
نویسنده جرالد مارتین
مترجم بهمن فرزانه
تعداد صفحات 296
قطع رقعی
نوع جلد شومیز
نوبت چاپ 2
سال نشر 1393
شابک 978-600-278-038-6
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

« گابریل گارسیا مارکز » احتیاج به معرفی دوباره ندارد . او مشهورترین نویسنده سبک « رئالیسم جادویی » و نویسنده‌ای بسیار پرکار است . او بزرگ‌ترین نویسنده آمریکای لاتین به شمار می‌رود و در « جهان اول » نیز ، آمریکای شمالی و قاره اروپا در چهل سال اخیر نامش در اوج بوده است . اگر نگاهی به فهرست نویسندگان قرن 20 بیندازیم ، می‌بینیم اکثر نام‌های مشهور به نیمه اول قرن مربوط می‌شود . ( جیمز جویس ، مارسل پروست ، فرانتس کافکا ، ویلیام فالکنر، ویرجینیا وولف و . . . ) در حالی که در نیمه دوم قرن ، فقط نام گابریل گارسیا مارکز می‌درخشد و بس ! شاهکار او « صد سال تنهایی » که در سال 1967 چاپ شده است ، احتمالاً در بین رمان‌هایی که بین سال‌های 1950 و 2000 منتشر شده‌اند تنها رمانی است که در همه کشورهای جهان خوانندگان بی‌شمار داشته است . به یقین می‌توانیم بگوییم که « صد سال تنهایی » در تاریخ ادبیات جهان نمونه‌ای بارز است . گابریل گارسیا مارکز از ابعاد دیگری نیز پدیده‌ای بی‌نظیر است . نویسنده‌ای محبوب ، همتراز با چارلز دیکنز ، ویکتور هوگو و ارنست همینگوی ، میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش به فروش می‌روند و محبوبیتش مثل قهرمانان ورزشی و موسیقیدانان و هنرپیشگان سینماست . نویسنده برای نگارش این زندگینامه حدود سیصد مصاحبه انجام داده است . بسیاری از کسانی که او با آنها گفتگو کرده در حال حاضر از دنیا رفته‌اند . جالب اینکه نویسنده معتقد است اگر گابریل مارکز به فیدل کاسترو ( رهبر کوبا ) و فیلیپه گونزالس توصیه نکرده بود آنها هرگز با نویسنده این کتاب مصاحبه نمی‌کردند . بهمن فرزانه که پیش از این در سال 1354 شمسی کتاب « صد سال تنهایی » اثر ماندگار گابریل گارسیا مارکز را ترجمه کرده بود هم‌اینک ترجمه و تلخیص کتاب « جرالد مارتین » را بر عهده گرفته است .

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
عضویت در خبرنامه