گروه انتشاراتی ققنوس | خوشبختی در همین حوالی: درباره «آرامش در پرتو ایمان»: فرهیختگان
 

خوشبختی در همین حوالی: درباره «آرامش در پرتو ایمان»: فرهیختگان

شبنم سمیعیان مترجم


وقتی برای ترجمه یک کتاب جدید در اینترنت و فضای مجازی به دنبال فهرست کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار روز دنیا می‌گشتم، با آثار یک نویسنده آمریکایی به نام جوئل آستین آشنا شدم که آثارش جزء پرخواننده‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر به شمار می‌آیند. دو کتاب از آثار او را برای ترجمه انتخاب کردم که کتاب اول با عنوان «آرامش در پرتو ایمان» اخیرا توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسیده و کتاب دوم هم توسط همین انتشارات به‌زودی به چاپ خواهد رسید.
نویسنده این کتاب، جوئل آستین، یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان حال حاضر آمریکا در زمینه عرفان مذهبی است. او در کتاب‌هایش به تاثیر فوق‌العاده کلماتی که بر زبان می‌آوریم، می‌پردازد؛ کلماتی که برخاسته از ایمان قوی و خلل‌ناپذیر ماست و از آرامشی صحبت می‌کند که نتیجه همین ایمان و توکل همه‌جانبه بر خداوند است.
این کتاب که در 31 بخش نوشته شده، در واقع نمادی از 31 روز ماه است؛ گویی برای هر روز شما درسی تازه آماده کرده است و هر روز، شما را مصمم‌تر می‌کند به اینکه با گفتار و کلام‌تان مسیر زندگی‌تان را بیشتر و بیشتر به سمت موفقیت و کامیابی سوق دهید.
کتاب «آرامش در پرتو ایمان» به قدرتمندترین برکاتی که در متون‌های مقدس آورده شده، اشاره کرده و خوانندگان را تشویق می‌کند تا برای هر روز ماه اعلامیه‌ای برای زندگی‌شان داشته باشند. این اعلامیه‌ها، وجود برکات الهی را در زمینه سلامتی، میراث‌های خانوادگی، تصمیم‌گیری‌ها، امور مالی، اندیشه‌ها، نگرش‌ها و پیروزی‌ها اثبات می‌کنند.
کلماتی که بر زبان می‌رانید، شیوه زندگی شما را تعیین می‌کنند. حرف زدن از وعده‌های الهی، می‌تواند برکات فوق‌العاده خداوند را به همراه آورد. اگر فقط 5 دقیقه از روز را صرف خواندن این کلمات کرده و حقیقت کلام الهی را در زندگی‌تان جاری سازید، از آنچه اتفاق می‌افتد، شگفت‌زده خواهید شد.
شاید خالی از لطف نباشد که برای درک بیشتر اندیشه نویسنده، در اینجا به قسمتی از مقدمه کتاب اشاره کنیم: «کلمات ما از قدرتی خلاقانه برخوردارند. هرگاه واژه‌ای را بر زبان می‌آوریم، چه خوب و چه بد، به آنچه می‌گوییم جان می‌دهیم. بسیاری از مردم درباره خودشان و آینده‌شان، چیزهای منفی می‌گویند. این افراد نمی‌فهمند که دارند آینده‌شان را پیشگویی می‌کنند. نکته کلیدی این است: شما باید کلمات‌تان را به همان مسیری بفرستید که دوست دارید زندگی‌تان در آن مسیر پیش رود. نمی‌توانید از شکست حرف بزنید و انتظار پیروزی داشته باشید؛شما همان چیزی را می‌آفرینید که می‌گویید... .»

روزنامه فرهیختگان 1392/12/25

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه